pahitnya kutelan jua..

assalamualaikum...

pertama kali mencuba,dah google tengok macammana cara nak masak takut pahit..dah ikut petua yang ada,bila siap masak pahit juga,pahit pun akak telan jugak la

ada sapa2 bole bagi petua tak supaya tak pahit,dah rendam dengan air garam pun masih pahit juga.tinggal sebiji lagi tu..nak buat masak apalagi agaknya..

yang akak masak ni cuma goreng dengan telur je,pahit2 pun telan juga sbb yg pahit itu ubatkan,google baca banyak juga khasiat peria ni...ok la nak masak utk minum petang pulak...hahaha tengah rajin la katakan

wassalam

Comments

  1. Ha.. saya pun sama kak. Katanya kalau rendam air garam tak pahit tapi bila saya buat masih lagi rasa pahit..tapi kalau sekali sekala teringin memang beli juga.. masak dan makan la.. saya goreng dgn taucu dan buh kicap jadi kurang sikit pahitnya

    ReplyDelete
  2. Seingat sy sanggup telan peria ni sbb susu badan jadi byk... Tapi kalau sy masaksendiri tetap juga rasa pahit... Yg mak cik saya masakkan kerabu peria ni langsung x rasa pahit...

    ReplyDelete
  3. bak kata orang pahit tu sihat..hahaha

    ReplyDelete
  4. bio le org kata ape.. mmg feveret saya peria masak gini... sedap kat tekak ni ...

    ReplyDelete
  5. lya xleh makan ni..dh try xleh telan jugak

    ReplyDelete
  6. Pahitnya tetap ada. Sebiji lg tu cer try buat jus. Blend dgn epal hijau. Baik utk kesihatan. Mak ira selalu buat, dia guna peria katak. Hihi.. Pahit jgk la, tp klu org da biasa, ok kot.

    ReplyDelete
  7. kalau gerai yang kat bawah ni pun bila dia masak tak pahit

    ReplyDelete
  8. Saya makan kalau pak mertua yg masak. Sedap sangat. Letak taucu ngan udang. Pahit pon tak rasa sangat.

    ReplyDelete
  9. ala kak pahit sikit tu telan je.stakat sy rendam ok j la.x pahit sgt kot :)

    ReplyDelete
  10. saya suka makan peria ni
    lama tak makan, boleh hulur sikit tak kat saya
    terasa lapo pula ni

    ReplyDelete

Post a Comment

Assalamualaikum...sudah baca rajin2 la komen,lg panjang lagi mama suka...

Popular Posts