jom buat 5S


assalamualaikum...

rasa macam dah lama tak mengemas
cuti hujung minggu lepas,
bersama anak2 kita mengemas ye
buat 5S sikit..




5S mengasingkan mainan anak2
yang masih elok kita simpan,
yang dah tak cukup lengkap, tayar yg dah hilang tu kita buang saja lah
anak2 belum mandi lagi,mama dah ajak mengemas
ehhh..banyak juga mainan bebudak ni ye,
bila dah dikemas dan diletak elok2 senang bila nak main nanti,
block 1 bekas,mainan adelya 1 bekas, segala lori abg 1 bekas..
nampak la kemas sikit, nak cari mainan pun senang,
dah senang ni..hmmm apalagi, senang la pulak bebudak ni mintak nak itu ini..
kejap2 mama...abg nak yg ni..
pastu..papa..yen nak yang tu...
haihh..macam2 kerenah ye, main le anak2 asalkan senang hati

wassalam

Comments

  1. Sedar x sedar bnyk jgk mainan diaorg kan? Lg plak 3 org. Aimy yg sorang tu pn mainan 2 box. Hehe..

    ReplyDelete
  2. berapa lama la tu bertahan kemas semua? hehehhee

    ReplyDelete
  3. wahhh kat rumah pun apply 5S ye kak.. good good.. hihi..

    ReplyDelete
  4. saya juga yang mana tak elok buang
    tapi dah buang pun, cam banyak juga =)
    pening juga nak kemas...hehe

    ReplyDelete
  5. Salam kak ..tq singgah blog intan yer.:) wah bagusnya apply 5s kat umah..:)

    ReplyDelete
  6. Bagus mama... Kecil2 dah latih anak2 5S

    ReplyDelete
  7. Wah.. ini gaya kemas patutla rumah dia kemas ya.. kemas sentiasa.. bagus2.. apa yang penting, KERJASAMA

    ReplyDelete

Post a Comment

Assalamualaikum...sudah baca rajin2 la komen,lg panjang lagi mama suka...

Popular Posts