Thursday 9 March 2023

Kejohanan Silat Olahraga

 Asalamualaikum...

Mga kita semua didalam lindungan dan redha Allah swt.

3,4 dan 5 Mac anak-anak mama menyertai satu lagi kejohanan silat. Kali ini tempatnya agak dekat dengan rumah kira-kira setengah jam perjalanan. Mama pun siap-siap ambil cuti jumaat tu untuk beri sokongan pada anak-anak. Kejohanan kali ini bukan saja abang adam tapi Adrien turut sama sertai.

Jumaat pagi, anak-anak ke tempat kejohanan bersam aguru silat dan kawan-kawan. Mama dan adelya gerak lewat sedikit, En.Azmi pula kerja. Berdua je dengan Adelya sambil berpandukan waze. hampir sampai ke tempat kejohanan en.azmi call beritahu perlawanan ditunda selepas solat jumaat. Mama pun patah le balik rumah, kalau tunggu pun takde apa aktiviti.

Selepas jumaat kembali semula ke tempat kejohanan, tunggu punya tunggu entah bila giliran anak-anak memandangkan jadual tidak dikeluarkan. sampai petang pun takde apa-apa info, cikgu silat pun pening dibuatnya. Dalam pukul 5 petang urusetia buat pengumuman, pertandingan pada hari itu ditangguhkan kerana terdapat beberapa masalah dari pengurusan, ramailah yang bising, macam-macam ceritalah yang mama dengar pengurusan kurang bagus. Tak apa lah dah ditangguhkan kita tak perlu tunggulah datang esok saja. Adrien nak ikut balik rumah, Abg Adam nak tidur di situ dengan kawan-kawan.

Sabtu pagi-pagi lagi terus gerak ke tempat kejohanan sebab takut giliran Adrien bertanding awal. Tapi waktu sampai pertandingan belum bermula pun. kita tunggu saja lah kan tengok-tengok cikgu bagi jadual abang adam ada perlawanan sekejap lagi, teruslah mama dia berdebar-debar hahaha, sebelum ni tengok video je kali ni tengok depan mata, gigil-gigil tangan pegang fon nak rakam Abang adam berlawan. Abang Adam tewas juga takpe abang yang penting abang dah usaha, teruskan semangat jangan mengalah mama sentiasa sokong abang.

Rehat untuk zohor, mama balik rumah la mandi dan solat. En.azmi pun dah balik dari kerja. Jadi untuk petang tu en.azmi pun pergi bersama, menunggu untuk adrien pula tapi sampai ke maghrib masih belum tiba giliran adrien. mama ajak en.azmi balik dulu untuk maghrib hahaha lebih selesa di rumah. setelah  mandi dan solat bergegas keluar semula.

Akhirnya dalam pukul 10 lebih baru nama Adrien dipanggil, berdebar kemain mama dia ni ye lah kali pertama untuk Adrien kan, macam-macam pesanan yang mama papa bagi. Takut mama sebab tengok adrien ni tak kasar sangat boleh ke dia berlawan, dah masuk gelanggang tu rasa macam taknak tengok je tapi en.azmi panggil suruh duduk tepi gelanggang, nak tak nak mama duduk la sambil tu buat video juga. perlawanan untuk kategori dini hanya 1 mnit je asalnya 3 minit tapi urusetia kurangkan masa kerana masalah teknikal pada hari sebelumnya. 1 minit pun mama rasa lama sangat.

Alhamdulillah akhirnya adrien menang dalam perlawanan pertama dengan mata 2-1. terkejut omak eh tak sangka pulakkan. lepas kemain semangat lagi dia mama ajak balik malam tu dia taknak, nak join tido dengan kawan-kawan dekat situ, siap cakap "kenapa tak balik lagi, balik la dah malam" hahaha dia dan kawan-kawan masih lagi semangat mengusung bendera dan bersorak. Ok lah anak-anak mama balik dululah. 


Ahad.. perlawanan Adrien untuk suku akhir, tapi tewas. Takpe lah yang penting dah usaha. inshaaAllah akan ada lagi perlawanan lain nanti, boleh usaha lagi, terbaik dah tu sebab baru 5 bulan je belajar silat ni dah sertai pertandingan. Teruskan usaha

Wassalam




No comments:

Post a Comment

Assalamualaikum...sudah baca rajin2 la komen,lg panjang lagi mama suka...

Kejohanan Silat Olahraga

 Asalamualaikum... Mga kita semua didalam lindungan dan redha Allah swt. 3,4 dan 5 Mac anak-anak mama menyertai satu lagi kejohanan silat. K...