mama masak apa tu??


assalamualaikum...

haiii...tak sudah lah mama ni dok pulun tunjuk gambar makanan pulak sejak sabtu hari tu ye..
bukan apa tetiba kerajinan tu datang,
anak-anak pulak suka juga nak makan..
jadi kita layankan aje la...
nak buat macam mana anak2 memang jenis pemakan orangnya kan,
jadi seronoklah...mama masak anak2 abiskan..




antara yang mama masak..sabtu dan ahad lepas

mangga yang mama beli dekat nsk hari tu, yang masam tu..
dah selamat mama buat mangga asam boi pun, dapat dua bekas,
bagi biras akak sebekas...banyak kalau tak bagi,
kang tak pasal-pasal makan banyak memulas perut pulak..

dah lama tak meng'kari'..
so sabtu tu akak buat la kari ayam..
mulanya abang adam taknak makan, tak sedap katanya..
sekali mama suruh cuba, hmmm..siap bertambah pulak makannya..
suka mama tengok..adrien pun makan berselera..

dua hari ...dua jenis pemanis mulut mama buat,
 sabtu..bubur jagung dengan sagu...abg adam kata itu strawberi..hehehe
takkan la mama nak isi strawberi dalam bubur jagung kot,
tapi boleh juga kalau nak dicuba buat nanti kan...
pulun jugak anak2 makan, mujur mama sempat simpan utk papa sikit,
kalau tak mau papa tak merasa bubur jagung tu...

ahad pulak..
badak berendam kalerful..abg adam nak kaler hijau,adrien nak kaler pink,
ok lah mama ikutkan je la,asalkan anak2 gumbira..
alhamdulillah..semua yg mama masak anak2 makan,
kecuali mangga asam boi je anak2 tak makan..

wassalam



Comments

  1. adehh sedap nyer bubur jagung ... lama dah tak makan ..

    ReplyDelete
  2. meriahnya masakan mama,..
    mcm2..

    ReplyDelete
  3. rajinnya mama masak... buat dessert lagi...

    ReplyDelete
  4. Bestnya menu hujung minggu..
    Untung biras akak tu :p
    Asik menerima je, ntah bila la nk memberi pulak. Niat je ada, tp x buat.. Hihi..

    ReplyDelete
  5. Eh..baru nak kata untung jadi biras akak.. hihu..sama lak.. siapalah biras tu ya? Samalah kat rumah ni, mangga asam boi hari tu saya buat tak nak pula budak2 ni makan
    Masa buat tak ada asam boi, budak berdua ni nak pulak makan..

    ReplyDelete
  6. memang seronok kan kak klu kita masak2 ada orang nak pulun makan. memang lagi bersemangat jadinya hihihihihi

    ReplyDelete
  7. Idea menarik juga tu bubur jagung letal stoberi.....

    ReplyDelete
  8. cer akak try ltk stoberi :)
    msm msm manis kan..

    ReplyDelete
  9. haih laa lapaq perut tengokk

    ReplyDelete
  10. seronok masak ni kalau tengok anak-anak makan kan
    tak pandai masak pun jadi pandai...hehe
    contohnya macam sayalah, cuba sedaya mungkin buat terbaik tuk diorang

    ReplyDelete

Post a Comment

Assalamualaikum...sudah baca rajin2 la komen,lg panjang lagi mama suka...

Popular Posts