mama...sakit


Assalamualaikum semua...

Semalam dua kali abg adrien dapat sakit...aduhaiii apa mama nak buat pun taktau la,tak lain tak bukan ini pasal bidadari nan seorang tu la,kuat sangat jelesnya tu..

semalam mama berbaring,adelya sedang bermain,abg adrien pun datang berbaring dekat mama sambil nak bercerita..sekali adelya nampak,terus nangis2 lari mendapatkan mama,ditolak abang adrien tapi tak bangun sudahnya dia ngapp belakang abg adrien..
"mama..sakit,baby gigit yen.." sambil menangis sesungguh hati,memang sakit sangatlah tu,aduhaii adelya...jangan la macam tu dengan abg,kesian abg...lepas digigit abg adrien,dia pun naik duduk kat riba mama...

malam..selesai solat isyak,tak sempat mama buka telekung sekali lagi dengar tangisan abg adrien.. lari2 mama turun bawah tanya en.azmi kenapa adrien menangis?
"baby gigit..sakit" kata adrien sambil menangis dan tunjuk tempat adelya gigit,kalau tadi dibelakang kali ni di lengan pulak,urut dada lah mama dengan peel adelya ni tau.. sebab kena gigit kali ni? abg adrien bermanja dengan papa..

adelya ni memang kuat jeles sangat nih...nasib baiklah abg adrien tak balas balik,cuma menangis je..hmm nanti mama cakap lagi dekat adelya supaya sayang abg adrien ye,adelya memang sayang abg2 dia tapi itulah kuat sangat cemburunya tu...


Muka tak puas hati kena paksa pakai headband..

Baby....jangan gigit abg yen...kata abg adrien pada adelya.

Wassalam

Comments

  1. alahai sian abg yen..
    jgn la bby
    nape kak adelya suka cabut erk ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Adelya suka gigit abg adrien je,org dia tak gigit pun

      Delete
  2. Haha.. sian abg yen ya.. tapi jenis mengalah yen ni ok lagi kan? Takla kedua2nya keras nak menang juga payahla jadinya kan..anak bongsu kan, nak manja dengan mama... akak... mak saya ajar kami baca ayat surah alam nasroh dan tiup ke kepala anak utk buat anak tak bergaduh dan lembut hatinya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu la mujur abg yen ni jenis mengalah,layankan je adelya tu.. Oh terima kasih berkongsi tips tu,wajib dilakukan segera ni

      Delete
  3. Alahai.. kesian abg adrien..
    mujur la dia x balas blk.
    Adelya rasa x secure kot.
    maybe kalau masa dia buat mcm tu, kene pujuk dua2 duduk sama2 atas riba masa baik2..

    So adrien x rasa asik kena mengalah, adelya x rasa asik nk menang.. Sekadar pendapat..
    anak baru sorang, xde pglmn anak lbh dr sorang.
    Tp pglmn ank kuat jeles tu ada..
    adelya kecik lg.. dia blum fhm lg..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih bg pendapat, memang selalu buat dan ckp dgn adelya,inikan mama abg juga,abg duduk sebelah,adelya duduk sebelah,mama peluk dua2... Tapi nehi..nehi okeh...adelya nak mama peluk dia sorang je,bila mama peluk dua2 dia tolak abg...hihi gigirl kot manja terlebih skt

      Delete
    2. Hehe.. gigirl mmg nk perhatian lebih. Nnt da besar skit ok la tu..

      Delete
  4. alaaaa siannya. uwais sekarang boleh jeles dengan ummi je. pun sama kuat cemburu huuuu

    ReplyDelete
  5. sama cam aisy dululah kak
    dia gigit juga afif kadang dia cakar muka
    paling koman menangis aje si abang, pukul balik kang kena marah...hehe
    tapi sekarang dia pun dah tak tahan
    adik gigit dia, dia gigit balik

    yang pening, mama diorang =)

    ReplyDelete

Post a Comment

Assalamualaikum...sudah baca rajin2 la komen,lg panjang lagi mama suka...

Popular Posts