Panas sangat nampaknya nih

Assalamualaikum...

Dia buat hal lagi, dulu buat hal sorang-sorang kali ni dah ada geng pulak.




Tengoklah budak berdua nih,sedap sungguh dok lepak ambil angin depan peti ais tu.. Bukan main lagi kalau ke dapur je lepak depan peti ais, tahulah musim panas anak-anak oii, mujur la peti tu kecik kalau besar dah masuk tido dalam peti tu gamaknya.

Adrien la mentornye adelya mengikut saja, pantang lepa mesti ke dapur buka peti. Semalam adrien ke dapur diikuti adelya..en.azmi tanya buat apa ke dapur? Adrien jawab nak minum air, lepas tu ada satu suara lagi menjawab "yaya teman yeyen minum air" hahaha pandai je menjawabkan pada hal nak duduk depan peti, ada je akal budak berdua ni, tapi kalau bergaduh hmmmm...malas mama nak layan,mama tengok je adegan pukul memukul mereka tu...hihihi

Alhamdulillah hujan turun juga sedikit-sedikit, basah juga bumi yang kering ini.. Panas pun bersyukur, hujan bersyukur..apa yang Allah bagi adalah yang terbaik. Sentiasa mendidik hati agar berbaik sangka dengan Allah dan dengan orang sekeliling, bila sentiasa berbaik sangka hati akan tenang dan apa yang datang pun pasti yang baik-baik sahaja.

Allahummasolli a'la sayyidina Muhammad
Waala a'li sayyidina Muhammad

Wassalam

Comments

  1. ayoooo alahai sian nya dia... panas sgt lah tu kan

    ReplyDelete
    Replies
    1. itulah dana panas sangat nampaknya bebudak bih

      Delete
  2. hihihi..
    Dah tak tahan panas lah tu ..
    Macam lepak tepi taman kat Cameroon Highland jer tu Yan ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. itulah kak yati, sedap dorang melepak

      Delete
  3. Comel je dua beradik ni... hehheh.. Panjang akalnya... tapi mama dan papalah yang teruk bayar bil letrik...

    ReplyDelete
    Replies
    1. taktahu berapa bilnya nanti tu...hehehe ada je akal mereka ni

      Delete
  4. panas sangat gayanya nih..ada jer akal dorang..hihii

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang pun zee, kalau dah kat rumah tu macam2 akal bebudak nih

      Delete
  5. PANAS SGT TU SIAN DUA BERADIK TU CARI TEMPAT NK SEJUKAN BADAN..
    http://karyaku-paridahishak.blogspot.my/2016/03/25-things-that-make-me-happy.html
    SORRY KAK TAG YAN YA..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu lah PI, aircon hanya ada dibilik, bila didapur panasnya bukan main, teruslah duduk depan peti tu

      terima kasih PI tagged saya ye

      Delete
  6. Bila tengok yeyen dgn yaya ni teringat akak masa ank no 3 dgn no 4 masa kecil dulu camtu lah dorang piknik depan peti sejuk.

    ReplyDelete
    Replies
    1. agaknya bebudak nih memang sama aja pemikiran dorang kan kak

      Delete
    2. anak2 aida x pernah buat gini lagi, yan.
      sebab ibu dia garang grrrrr....

      Delete
  7. Walaupun ada hujan turun tapi panas tetap berbahang AA
    Itu yg hero dan adik cari peluang nak sejukkan badan:)
    Boleh berkongsi tak bergaduh oklah tu sama-sama menikmati sejuk hihi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu kak zakie, hujan tak mampu nak hilangkan rasa yang berbahang tu.

      boleh mereka berkongsi kali ini kak, kalau bergaduh mama letak dua2 dalam peti tu..hehehehe

      Delete
  8. Amboi lepak sakan depan peti sejuk siap bukak baju lagi ye, panas betulla tu.
    Alhmdulillah ada juga sikit2 hujan kt semenyih ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang sakan bebudak ni melepak, kalau boleh sepanjang masa nak duduk depan peti tu hahaha

      Delete
  9. Bijak bijak...
    Bertabah laa mama bayar bil letrik bulan ni :)

    Saya pun dah mula sakit tekak dgn cuaca panas mcm ni :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha...bertabahlah nampaknya ni nur.

      betul tu nur, samalah sakit tekak dah mula melanda

      Delete
  10. Ni paling sweet AA, cerdik sangatla aunty tengok haha..berbanyak minum air tau.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha memang sweet Bp, tapi kadang2 mamanya ni naik geram juga, nak ambil barang pun payah

      Delete
  11. kah kah kah lawak! mmg panas betul tu

    ReplyDelete
  12. Hahahaha pandai pulak tu sepakat!! Kalau tidak tu tak boleh nk dekat kan budak dua org ni. Hihihi

    ReplyDelete

Post a Comment

Assalamualaikum...sudah baca rajin2 la komen,lg panjang lagi mama suka...

Popular Posts