Friday, 4 March 2016

Betulkan niat

Assalamualaikum...

Perkongsian dari seorang sahabat fb mama



Hai mama juga pernah sibuk nak anak perempuan untuk jadi kawan mama.., hai tersalah niat dah mama ni ye...hihihi, tapi tak apalah sekarang masih belum terlambat untuk diperbetulkan.

Sentiasa sahaja berdoa semoga anak-anak yang bertiga itu adam aryan bin azmi, adrien aryan bin azmi & adelya azra bt azmi itu akan menjadi anak yang sole & solehah, hafiz & hafizah serta akan menjadi penyelamat mamapapa di akhirat kelak.

Sekadar renungan buat mama dan buat yang sudi menerima perkongsian.

Selalulah mencari kekurangan diri sendiri daripada mencari kekurangan dan kesalahan orang lain...

Salam jumaat yang indah, senyumlah...terimalah dengan sabar dan redha setiap ujian & dugaan yang Allah berikan, orang yang diuji sangat beruntung kerana dia dapat mendekatkan diri dengan Allah, menangis, mengadu hanya pada Allah.

Allahummasolli a'la sayyidina Muhammad
Waala a'li sayyidina Muhammad

Wassalam

10 comments:

  1. Saya pun salah skit juga hehe sebab bila pergi surau masjid sorang ja bila ada fadya berdua pergi bahagian perempuan tu. Alhamdulillah, cuma banyak tanggungjawab baik anak lelaki atau perempuan kan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itulah kan BP, kadang kita ni tersalah sedikit tapi tak apa, cepat kita betulkan

      Delete
  2. Tidak kiralah anak lelaki atau perempuan kalau boleh biarlah mereka mampu untuk sama-sama bahagia di dunia dan akhirat kelak. Doa mereka amat diperlukan bila kita tak ada lagi di dunia ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu kak zakie, cuma kadang tu keinginan ni membuatkan diri tersalah dalam berfikir.. Cepat2 kena betulkan niat sendiri

      Delete
  3. anak adalah rezeki daripada Allah dan amanah daripadaNya.. :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul sangat tu lia, tak kiralah.anak lelaki @ perempuan kan

      Delete
  4. Samada perempuan atau lelaki ,semoga mereka dapat menolong kita di akhirat nanti.
    Bagi akak anak ppuan bila dah besar lebih jadi kawan ,semua dpt dikongsi.

    ReplyDelete
  5. SALAM JUMAAT YAN...NIAT PERLU DIPERBETULKAN AGAR DIRESTUI ALLAH TUJUANNYA.

    ReplyDelete
  6. tu la kan kita ni :)
    perbetulkan niat!

    ReplyDelete

Assalamualaikum...sudah baca rajin2 la komen,lg panjang lagi mama suka...