#kenangan mengusik jiwa 2

Assalamualaikum...



ketuk ketampi labu-labi...

Sapa tengok citer labu-labi p.ramlee angkat tangan...

kan ada scene yg haji bakhil tu sikit-sikit suruh ketuk ketampi, ingat lagi muziknya bagaimana waktu tu...haaa jangan taktau kami sekelas pun pernah kena macam tu..haaa waktu ni akak dengan en.azmi dah sekelas,form 4 masa tu..cikgu husin ajar geografi..

ayat yang paling akak ingat yg cikgu ni selalu cakap kat kitorang..

" ah aok ni,asal ko lalu je meroba,asal ko lalu je meroba.." bahahaha ye la dia suh lukis peta tp tak menjadi,dia nak tengok je kitorang padam kikiki... satu lagi

" aah aokme ni...koi cakap wat tak cakne je.." hehehe  loghat pahang tu..

 tapi yang paling diingati adalah denda yang cikgu husin ni kenakan kat kitorang...kadang bila dia tanya soalan mesti jawab sepantas yang boleh,kalau lambat je terimalah nasib kami...satu kelas okeh kena denda..

"lambat sangatttt..keluar barisannnn" semua pun berbaris diantara meja tu, kemudian cikgu husin pun cakap..

" ok..turunnnn"

ketuk ketampilah kami sekelas sambil gelak-gelak,ada sorang yg berkaki panjang siap member depan terduduk atas riba dia,gamat satu kelas dibuatnya... tergelak satu kelas termasuk cikgu husin tu

tersenyum-senyum  lak akak teringat kenangan itu..lucu sangat rasanya,itu belum lagi bebudak lelaki bakar mercun dalam kelas..adoii dunia gamat bunyinya...

Kenangan zaman persekolahan kan...

Wassalam

Comments

  1. hehehe pernah juga kena masa sek..dan didenda kat rumah...

    ReplyDelete
  2. penah jugak kene denda ketuk ketampi..
    masa sekolah rendah selalu la kene..
    cikgu dulu garang2.. kalau salah spelling, kene rotan.. :((
    sampai ada kawan ira tu, setiap kali spelling, dia kene rotan..
    nak nangis tgk, tapi dia tahan je..
    ira penah kene lempang ngan cikgu, sebab salah matematik je..
    tp tu la kan, bila kita kene mcm tu, dpn kawan2, rasa malu sgt, buku kene baling tu da selalu..
    rasa marah n dendam ngan cikgu tu ada juga, tp dgn azam nk dpt no 1 dlm kelas. Alhamdulillah, dpt jgk buktikan pd cikgu tu.. huhu..
    Terpanjang lak komen.. haha..

    ReplyDelete

Post a Comment

Assalamualaikum...sudah baca rajin2 la komen,lg panjang lagi mama suka...

Popular Posts