Sunday, 26 April 2015

dr.adrien jadi cikgu

Assalamualaikum...

Banyak juga buku yang mama beli untuk anak-anak belajar,tapi macam biasalah bukan nak belajar sangat,main aje lebih,ada juga yang terkoyak...hmmm memang tak cermat anak-anak ni,tapi takpe asalkan masih boleh dibaca.

haissh kalau adrien ni buku dia memang payah nak berkongsi, tapi semalam bukan main baik lagi dia siap jadi cikgu tu.

"baby.. meh sini abg yeyen ajar" adelya pun bukan main lagi datang terus duduk sebelah adrien

"baby.. ma..mi..mu.." kuat abg adrien eja, adelya pun senyum2 ikut je abg adrien mengeja tu..hahaha




comeylah sangat anak-anak mama ni.

bagus juga macam ni kan secara tak langsung adelya pun dapat belajar dari awal sebab dekat rumah dah ada cikgu-cikgu yang tidak bertauliah yang sudi mengajar,walapon lebih banyak main dari belajar..inshaAlllah tak dapat banyak pasti sikit ada juga masuk kedalam otak mereka.



pesanan buat anak-anak mama :

jangan lihat siapa yang memberi ilmu,tapi lihatlah pada ilmu yang diberi..ilmu yang bermanfaat itu kita bole dapat tidak kira dari siapapun.. asalkan kita fikir dari sudut positif

Wassalam..

4 comments:

  1. sweet nya....teringat masa kcik2 dulu berangan jado cikgu...siap tanda buku pakai pen merah..:-))

    ReplyDelete
  2. Tertarik dengan pesanan akak ni.. nilai menghormati dan menghargai ni payah nak amalkan.. kena didik sejak dari kecil..

    ReplyDelete
  3. Untung yaya ada 2 abg.. blh ajar yaya..
    semoga mereka semua berjaya dgn cemerlang dunia akhirat..

    ReplyDelete
  4. main sambil belajar lagi seronok sebenarnya kan

    ReplyDelete

Assalamualaikum...sudah baca rajin2 la komen,lg panjang lagi mama suka...