Rasa nak menangis

Assalamualaikum...

Pernah tak rasa nakkan sesuatu, tapi bukan sebab mengidam atau mengandung, tapi memang rasa nak makan,terasa-rasa mengunyah dalam mulut,kalau dapat tentu nikmat rasanya.

Entah macammana petang semalam mama terasa nak makan sangat nasi ayam, takde pula tengok kawan share kat blog ye,tapi memang terasa sangat nak makan,kalau dapat makan tentu nikmat sangat nih,mama bagitahu en.azmi..jenuhla memusing-musing, dari bukit naga ke jalan kebun membawa ke johan setia,tapi takde sorang pun yang jual.

Sudahnya en.azmi berhenti dekat satu kedai di bandar putera 2, sayangnya takde jual nasi ayam pun, terpaksalah order makanan lain. Rasa nak nangis je tau tak dapat makan nasi ayam. Ye mama tahu kat shah alam ada nasi ayam pak mal tapi mama taknak nasi ayam tu, mama nak nasi ayam lain yang sambalnya sedap,mama pernah makan masa di uptown damansara utama tapi taktahu lah kedai tu ada tak lagi hehehe.

Takleh jadi nih,pagi ni masih teringat-ingat nasi ayam,rasa nak mengunyah dan terasa ngences dah ni ha...hahaha adehhh teruk betul kalah orang mengidam nih, haaa mama tahu minggu depan kena amik cuti balik kampung suruh mak mertua buatkan,nasi ayam ibu mertuaku memang mabelles..

Tapi itu minggu depan, ini dah terasa nak makan macam mana nih??? Sapa nak tolong masakkan..huwaaa..ok jangan suruh mama masak sendiri,mama malas hahaha

Sekian entri mengarut

Wassalam

Comments

  1. Haha.. saya pun sama kak.. beberapa minggu lepas teringin sangat nk makan nasi ayam.. dh cari yg nampak sedap xjumpa, akhirnya buat muka tak malu suruh kakak saya masakkan.. bila dia masak, dua kali saya makan kat rumah dia dan siap bw balik makan kat rumah lg.. puas hati betul..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lepas dah teringin aisy tu.ada yang buatkan akk ni dok terbayang2 je nasi ayam haa... Hehe teruk sungguh la tiba datang teringin ni susah juga

      Delete
  2. Siannya mama
    Masak sendirilah mama
    Jgn malas2... Boleh share ngan anak2 dan en azmi sekali
    Baru mabeles

    ReplyDelete
    Replies
    1. Malaslah tu kak nak masaknye tu..haii taktaulah kenapa malas benor

      Delete
  3. lahai...kesiannya dia
    sampai gitu sekali level teringin nyer tu
    saya tak reti pula nak buatnya, idak buatkan...kononlah...hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Akk paksa ni yana buatkan hahaha.. Taktau lah yana tetiba teringin

      Delete
  4. TERINGIN SGT YE YAN...KDG TIME KITA TERINGIN MMG XDE..UJIAN ALLAH MENGUJI KESABARAN..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu lah pi,kadang teringin sangatt rasanya

      Delete
  5. heheh selagi tak dapat selagi tu la dok teringat..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu imm..dok teringat je lah ni

      Delete
  6. Hehe, tlg gelakkan jelah ye mama yan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ingatkan nak tolong masak tadi hihihi

      Delete
  7. Macam ada good sign aje ni AA
    Jangan-jangan nak tambah ahli dlm keluarga kot
    Kadang memang kita tak sedar dan rasa bukan sebab itu tapi selepas 1-2 bulan baru tahu sebenarnya memang craving sebab nak pregnant.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak pastilah kakzakie, tapi kalau ada alhamdulillah hehehe

      Delete
  8. Yalah ilah,akak pun pernah lalui perasaan tu ,takdapat apa yg teringin sangat nk makan tapi biasanya sedih akak tak luahkan pun....cuma harap ada yang faham je.
    Oklah tu tunggu mak mertua masak mesti terbaik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan kak kadang tak dapat nak gambar pun perasaan yu eceh..semalam pun tak cakap sedih dekat en.azmi, tapi cakap dah la nak juga makan nasik ayam tu, ajak balik kg le jawabnya minta mak mertua buatkan hehehe

      Delete
  9. ngidam ke nih kak.... selalu kalu yg mcmtu jenis yg ngidam2 ke apa tu yg rasa nk sgt mkn sampai nk nngis hehehhe...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kikiki...kena beli pragnancy test gamaknya akak ni dana ye, risau pulak terlebih mengidam ni kan

      Delete
  10. Alolololo... kasihannya kat dia! Teringin sangatkan! Tapi biasalah bila kita teringin, tak nampak pun orang jual. Bab suruh masak sendiri tu lupakanlah ya. Nafsu teringin lebih menggunung daripada nafsu ke dapur, tak dapatlah nak menolong. Saya pun selalu macam ni.

    La ni saya teringin nak makan goreng pisang cheese. Pepagi buta ni siapa yang nak jual goreng pisang cheese! Telan air liur duplohlapankali ajelah bagi teringin tu hilang ^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu MD, bila teringin tu takde pula orang jual, kalau tak bersepah je jumpanya. haa nak ke dapur memang malas sekarang ni.

      kalau pisang chesse tu dekat shah alam ni saya memang tahu mana nak cari yang sedap hehehe

      Delete
  11. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  12. Sian nyaaa! tp aina pun pernah mengidam tahap teruk.. hahaha. Kekadang kalau bab makan ni tak dpt mmg blh nangis ooo. Skrg tgh ngidam durian. mana nk carik eh kak..? huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan aina...kadang tu tak dapat nak kawal.

      durian setahu akak dekat perka banyak sekarang ni, dekat rumah akak ni ada juga jual tapi tak tahulah sedap ke tak

      Delete
  13. Artikel Anda Bagus. Salam dari Indonesia

    ReplyDelete
  14. Saya pun pernah mengalami situasi yang sama, tapi benda yang nak di makan tu masa tulah susah nak dapat. Kalau tak nak tu, banyak je orang jual.... sabar ye sampai minggu depan mama aryan.

    ReplyDelete
  15. Klau mengidam jarang gi tau hubby hehe...
    nasi ayam...lama x buat ni

    ReplyDelete
  16. InshaAllah ada berita baik ni AA, aunty nak dapat anak sedara nibkena kongsi kegembiraan dengan puteri mama dah nak dapat adik tu :) betul la kadang macam nak nangis sebab hormon diganggu kan jadi fragile semacam.

    ReplyDelete
  17. Nape tak gi Chicken Rice Shop ....ok jugakkan nasi ayam dia Azra....

    Ni mmg betul betul kalah org mengandung ni. Nasiblah En Azmi rajin melayan...

    ReplyDelete
  18. saya dlu siap nangis lagi sbb nak mkn nasi lemak. suami x nak belikan sbb dh lewat nk ke tempat kja.katanya kenape bmx bgtau awal awal. mslhnya tetiba pagi tu bgn tidur bru terasa nk mkn nasi lemak, sampai ngences air liur tu
    tp ms tu x tahu lg kata dh pregnnt

    indahnya..
    semoga ada perkhabaran gembira sempena ramadhan nanti aamiin

    ReplyDelete

Post a Comment

Assalamualaikum...sudah baca rajin2 la komen,lg panjang lagi mama suka...

Popular Posts