Kalau ada rezeki

Assalamualaikum...

Rentetan entri mengidam nasi ayam semalam...jeng..jeng...jeng... Hahaha saje buat gempak je,mesti ada yang ingat mama buat pregnancy test tu hihihi,takdelah mama tak buat pun ikutkan hati nak juga buat,kalau ada rezeki Allah nak bagi alhamdulillah mama terima je.

Memang mama ada memasang implan sebenarnya untuk rancang kehamilan, tapi kata dokte kita merancang Allah jua merancang dan perancangan Allah yang lebih baikkan,kalau betul Allah nak bagi rezeki mama terima dengan gembiranya,mana tahu dapat twin pulak hahaha berangan...haa sepupu en.azmi ada yang twin,mana tahu terkena tempias..hahaha mengarut je mama.

Sebenarnya mama memang rasa tak sedap mulut makan pun tak lalu,sejak lepas demam minggu lepas sampai mama mc tu, lepas baik sikit dari demam mama memang tak sedap mulut, sekarang pun masih terasa pahitnya tu, nak makan masih takde selera tapi makan jugalah sebab lapar, telankan saja apa yang ada depan mata, tapi mulut tetaplah nak makan nasi ayam.

Haa cakap pasal nasi ayam, mama dah pun request nak mak mertua masakkan nasi ayam nanti... hehehe dengan muka tak malunya request, tapi mama memang selalu request pun nak makan apa, kalau nak balik kampung tu ada je lah yang mama minta..hehehe kita buat macam mak kita sajalah kan, dulu-dulu balikkampung minta mak masak macam-macam sekarang kita minta mak mertua masakkan pula, sebagaimana mak gembira masak untuk kita,mesti mertua juga gembira bila menantu dia ni suka masakan dia kan..heheh (cakap je lah mama malas nak masak,sebab tu minta mcam-macam supaya tak kena masak kat rumah mertuakan..taktik ler tu..kihkihkih).



mama tak setuju dengan gambar diatas hahaha...sebab mertua mama tak macam tu



yang ini pun tak sebab..mertua mama selalu cakap rehatlah awak dah penat kerja, tapi kadang sendiri yang malu nak bangun lewat, kalau bangun awal pun tak tahu nak buat apa hahaha..sebab sarapan dah sedia bila bangun huhuhu...haru betul menantu nih

Sebenarnya mama memanglah tak pernah memasak dirumah mertua, kalau masak pun jika ada yang mereka minta mama masakkan, mama ni segan kalau didapur orang tapi kalau diddapur sendiri, inshaAllah mamalah chef terhandal..wah gitter handal katanya, pada hal sejak baik demam, vitamin M melekat kuat, asyik bungkus jekk, apa nak jadi pun tak tahulah, mujur en.azmi tu tak banyak kisah layankan saja. Dirumah mertua sebenarnya ramai chef handal, kalau ada abg ipar memang abg iparlah yang memasak, mama bersila je tolong makan..

Kata en.azmi memang masa dulu-dulu, abg ipar tu kerjanya menolong mertua di dapur jadi secara tak langsung abg ipar hebatlah bila bab memasak nih, en.azmi pulak kerjanya menolong abah di ladang jadi en.azmi biasalah dengan kerja-kerja kasar macam tu, jadinya sekarang dia tak kisah jika kerjanya memang lasak dan memerlukan kudrat yang berlebihan. ok lah tu kan, segalanya diatur dengan baik, mertua ni pun memang dah ajar anak-anak lelaki buat kerja rumah seperti lepas makan basuh pinggan sendiri, so sekarang mama agak senanglah bila kerja mencuci dan mengemas en.azmi tolong buatkan hehehe.

Bila suami rajin membantu macam tu dapat anak ramai pun ok rasanya kan sebab beban kerja tak tergalas pada bahu isteri saja, sama-sama tolong buat kerja, tapi kan idok ler mama nak cakap mama nak tambah lagi hahaha...sebab dah masuk 38 umur ni, rasa tak berapa larat dah nak membawa badan hahaha..apapun kita tunggu sajalah kot Allah nak bagi rezeki.

Okeh tak sabar tunggu minggu depan nak makan nasi ayam ibu mertuaku...hehehe

Sekian entri entah hape-hape, terima kasih sudi singgah dan baca

Wassalam

Comments

  1. untung ler dpt mak mertua begitu
    jgn disia-siakan peluang yg ada

    ReplyDelete
  2. Yalah ilah mungkin juga mengidam kot..38 tahun sekarang ni masih muda untuk beranak lagi.
    Mak mertua ilah memang bestlah...bertuah sungguh jadi menantunya .Akak harap akak boleh jadi mertua macam mertua ilah kelak....disayangi menantu.

    ReplyDelete
  3. untung kalau dapat mertua sporting

    ReplyDelete
  4. Ala AA kakak tengok ada tu dah 40an pun masih beranak tak ada masalah pun. Cuma kalau anak pertama di usia begitu mungkin bimbang komplikasi. Kalau dah pernah melahirkan rasanya tak ada masalah. Kalau kakak suka:)

    MIL kakak dulu pun baik macam mak sendiri.

    ReplyDelete
  5. SEDAPNYA DPT MKN NASI AYAM MAK MERTUA...MESTI XKEMPUNAN LAGI..MIL PUN MAK KITA JUGA...SALING MENYAYANGI MUDAH URUSAN HIDUP BERKELUARGA,

    ReplyDelete
  6. same!

    mak mentua kite pon sporting gile.

    moga ade rezki kak. moge bonus dapat twin teros. aamiin :)

    ReplyDelete
  7. yan tak merasa kasih sayang ibu mertua :'-(

    ReplyDelete
  8. Bila dah ada anak ni...kasih sayang ibu dn mertua cepat kita rasai

    ReplyDelete
  9. Untungnya dapat ibu mertua baik macam tu. Jenis yang tak kisah sangat pun. Menantu dan anak sama layanannya. Ibu mertua saya jauh. Kalau jumpa pun setahun atau dua tahun sekali dia mai sini. Itu pun kalau Mami datang, memang sayalah kena rajin masak sebab Mami nak rasa masakan menantu 'asing'nya ni!

    ReplyDelete
  10. Mak mentua akk pun baik, cuma owg nogori kan, biso ket..tp tk semua org nogori camtu. Mcm mama yan, dpt mk mentua the best, uii..bertuahnya badan.

    Eh, 38 still muda la, akk dulu ank last tulah umur ngandung.

    ReplyDelete
  11. Mak mertua ok juga hehe.. bila petang kejutkan saya minum petang, Alhamdulillah kan..tak tahu sangat nak menolong sebab dah ramai kat dapur tu ..alasan sangat hehe :)

    ReplyDelete
  12. Alhamdulillah mil kita pun ok. balik kg dia yang memasak, sekali sekala dia datang rumah kita pun dia yang memasak.. hihih haru betul la menantu nii.. :p

    ReplyDelete
  13. Ohhh nilah ceritanya yg kata tak lalu makan kat entri tadi ni....ngandunglah tuuuu....hihi... check ajelah kan senang kalau dah tau ngandung ke tidak...

    Kira rapatlah tu ngan mertua namanya, baguslah tu. Syukur dpt mertua masih sihat Azra dpt manja manja mintak mertua tolong masakkan... selamat walaupun nampak mcm mengelat hihi...

    ReplyDelete
  14. eh samalah mak mentua kita kak
    saya mati hidup semula pun belum tentu dapat mak mentua
    yang baik cam dia...serious!

    masak ni biasanya dia dah siap
    kita tinggal ngap aje. kadang segan juga
    tapi dia memang gitu
    saya pun kekok nak nolong kat dapur
    tapi kalau dia datang rumah, turn saya pula layan dia macam raja =)

    nanti tayang gambo nasi ayam mak mentua akak ye
    tak dapat rasa, dapat tengok pun jadilah =)

    ReplyDelete
  15. baguslah kan bila rapat dgn mertua.
    saya doakan semoga dipermudahkan aamiin

    ReplyDelete

Post a Comment

Assalamualaikum...sudah baca rajin2 la komen,lg panjang lagi mama suka...

Popular Posts