ohh sudah tukar ehhh

Assalamualaikum...

Sekarang ni dengan rasminya mama drive sendiri pergi dan balik kerja, tawakal sajalah.. Walaupun lebih best kalau en.azmi hantar dan ambil tapi bila fikir-fikir balik tak apalah, drive sendiri lebih mudah,dapat balik awal, sebelum pukul 5 dah sampai rumah.

Al kisahnya mama ni dah bertahun bawa kereta tapi tak pernah isi minyak hehehe... Hujung minggu pasti en.azmi akan isi minyak, cukuplah untuk mama bawa pergi dan balik kerja isnin sampai jumaat, kalau tak sempat pun mama tak berenti isi minyak, rela balik rumah dulu suruh en.azmi yang isikan..teruk sungguh,pada hal petrol pump tu ada je sepanjang jalan alam impian tu,malas punya pasalkan.

Hangin je en.azmi dengan isteri dia nih,tapi dilayankan jugaklah kan, kata sayang isteri kuikuikui...salah satu sebab taknak isi sendiri, malas nak berenti dah masa drive tu,kalau boleh nak berhenti kereta tu depan rumah je..lagi satu kalau en.azmi yang isi tentu-tentu guna duit en.azmi,jadi save la duit mama...hahaha,pada hal nye duit yang mama guna pun en.azmi yang bagi juga hahah.

Minggu lepas ahad en.azmi keje sampai lewat,sabtu tu dah keluar minyak tak isi dan ahad tu mama keluar dengan anak-anak, memang tak berhenti isi minyaklah kalau dengan anak-anak tu. Pagi isnin mama tengok minyak dah 1 bar, masa balik tu minyak dah terkelip-kelip, ini kalau tak isi ada yang bertapa tepi jalan macam dulu nih...dah minyak takde,kredit phone takde masa tu haaa...lepak tepi makan popcorn dibuatnya..hihihi itu citer dulu, sekarang mama taknak peristiwa lama berulang lagi.

Berhentilah mama isi minyak, lepas bayar teruslah ke kereta, buka tangki minyak, mujur pintu tangki tu terbuka, kadang dia tak mahu buka terpaksa umpil dengan kunci, biasa kena masa dengan en.azmi lah, mujur masa mama ni dia bak pula, kalau tak jenuh pula mama nak umpil. angkat nozle terus masuk dalam tangki pam-pam, minyak tak naik, meter pun tak jalan, sekali adik-adik dekat kaunter tu jerit "nanti dulu kaka.." siap angkat tangan dah ok, dorang tunjuk jari good..mama pun tekan..eh tekan-tekan pastu dia menolak dan tersangkut-sangkut, tekan lagi sama juga kejadiannya tu..rosak ke apa? cuak dah mama

Apa ada hal mama tekan la juga walaupun tersangkut-sangkut, rasanya dah betul kot isi minyak cenggitu caranya, sekali adik dari dalam petrol pump tu keluar sambil senyum-senyum, tuju kat mama lah tu..kahkahkah "kaka...ini sekarang sudah baru, kaka masuk sikit saja, kalau masuk habis itu angin tendang balik sebab itu sangkut-sangkut, kaka masuk sikit macam ini,pastu kasi letak sini, tengok sudah penuh dia tutup sendiri.." ohhh sudah tukar ke ehhh..ke memang cenggini dari dulu, tapi rasanya dulu-dulu mama masukkan muncung nozzle tu abis ok je pun, ni mesti saja nak kenakan mama lah ni..saja nak kenakan mama yang cute ni tau..hwahwahwa..

Dah ucapkan terima kasih pada adik tu, mama start enjin,masuk gear dan terus jalan, mengaummm bunyi enjin kereta hahaha..tekan clutch, press minyak hahaha..memang mengaumlah dibuatnya tapi kereta gerak macam siput kuikuikui...mau sebulan mama tak berenti isi minyak kat pertol pump tu, tengok muka adik tu senyum, macam dia kata "ini kaka bawa kereta saja tau,isi minyak tara tau" hahaha...sorry la adik..kaka ini 8 tahun suda tara isi minyak kahkahkah... memang tau bawa kereta saja..

haishhh...lain kalilah kita berkawan lagi, mama malas nak kawan dengan petrol pump lagi buat masa sekarang nih...eheh hahaha


Ok..harap-harap en.azmi tak tahu pasal nih,kalau dia tahu mesti dia kutuk-kutuk mama "mike ni itupun tak tahu" hah mama dah boleh bayang riak muka dan nada suara en.azmi mengutuk mama tu..huhuhu

ok terima kasih sudi singgah dan baca...sampai berjumpa lagi

Wassalam


Comments

  1. hihi..lama juga ye sis tak isi minyak 8tahun oo... tapi tulah kita ni kan selagi cik abg nak buatkan, mintalah dia buat...sy pun selalu nya tolong tengok je masa en suami isi minyak..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. aah lama tu atie...haha samapi lupa macam mana nak isi minyak, itulah selalu nak harapkan en.azmi saja

      Delete
  2. haha! kita serupalah kak!
    saya dah dua tahun drive tapi tak penah isi minyak
    memang selalu suami saya yang isikan
    saya tau drive aje! hehe
    kalau jadi apa-apa pada keta memang masaklah saya.
    tak tahu nak buat apa...hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan yana..tapi masih ramai lagi wanita2 yang berdikari diluar sana tu siap boleh tukar tayar sendirilah, tapi akak ni selagi boleh bermanja dengan en.azmi tu, haa harapkan dia sajalah ekekeke

      Delete
  3. emm tu lah mama manja sangat ni...
    sampai isi minyak pun nak suruh en azmi isikan
    kan dah kena gelak
    akak takde lah..selagi boleh buat sendiri, buatlah

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehetu la kak..saja nak bermanja dengan en.azmi tu haa

      Delete
  4. HEH..HEH..CEGGITU PULA YE YAN...

    ReplyDelete
    Replies
    1. itulah PI gitu pulak jadinye..hehehe

      Delete
  5. hehehe.. kite pulak bab nozel xde masalah..yg masalahnye nak parking dpan pam tu..asek terjauhh je.. huhuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha hari tu kite pun macam tu juga imm, terapat sangat dengan pump tu, terus parking semula, nak keluar pun tak lepas

      Delete
  6. Sama la kaka.. haha.. saya pun suda lama tara isi minyak.. hihi..
    Biasanya mmg icong yg isi minyak kete..
    Takpe la kan, pengalaman.. ira pun masuk habis dlu2.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. itulah nak buat macammana, lepas2 ni dah tahulah caranya, tapi memang tak pergi la petrol pump tu, cari petrol pump lain la, malu sehhh

      Delete
  7. Hihi... baru padan dgn muka mama Adelya ni kan. Kakak pun nak gelak besar ni.
    Itulah manja sangat asyik nak disuap dgn en Azmi aje kesudahnya kena ketawakan dgn budak bangla.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..kakzakie mama adelya nih,masuk kereta terus gelak sorang2, mujur ada adik bangla tu tolong kalau tidak keraslah mama dekat situ

      Delete
  8. mesti mama buat muka comel masa tu..tak apa..tambah ilmu mama..hehehehe..kalau mama pegi petrol pump tu lgi mesti adik tu dah kenal..

    ReplyDelete
    Replies
    1. aah PC...terkulat-kulat mama kat situ control comel hehehe

      Delete
  9. memang malas nak isi minyak tapi isi jugak ler..malas tunggu laki..seminggu sekali wajib isi kak..bab angin jer zee memang tak sentuh..rela bawah tayar kemek..hiihii

    ReplyDelete
  10. Baca cerita ilah ni ,anak akak Fateha baru cerita dengan akak pasal kawan2 dia kat uni yang tak pandai isi minyak pada kereta dan motor mereka.Selalu nya Fateha yang tukang tumpang ni lah yang kena buat.Jadinya bila balik sini bila ayahnya nak isi minyak dialah yang buat ,seronok pulak katanya.

    ReplyDelete
  11. Panik jugakkan kalau lelama kat kedai minyak macam macam cerita kita dengar.. syukurkan ada en azmi tolong menolong hal ehwal teknikal ni hehe..bila kena buat sendiri memang survive ken..inshaAllah.

    ReplyDelete
  12. Samalah kita dik kdg suami yg tk kasi isi minyak
    biar dia yg isi saja
    bila akak nak drive siap ckp lagi cukup lagi minyak tu tkyah isi
    nanti abg isi hahaa
    apa lagi mmg tara isi minyak punya lah
    lagipun kalau tempat stesen minyak mmg panjang beratur nak isi
    tak tau lah sampai bila hee

    ReplyDelete
  13. Hahaha, tumpang gelak jugek ni mama yan.

    ReplyDelete
  14. Hihi.... Eh mak pun kalau isi minyak tak pernah tinggal gitu je Azra, mmg mak pegang Nozle tu....salah ke? OK je pun mak tengok hihi....
    Sama jugak dengan mak dulu dulu, nak isi minyak pun takut haha....Biasalah benda yg tak biasa kita buat, mmg panik sikitlah, itu normal...

    ReplyDelete
  15. Tang pintu tangki kena umpil tu samalah masalah kita ;)

    ReplyDelete
  16. hadoi la :)
    takpe org kata belajar dari kesilapan kan.
    esok esok ok la ni Yan.
    aida ni kalu nak harap kan mr.asben isi kan minyak, loteh la dia :)
    selang 2 hari isi minyak tau.

    ReplyDelete
  17. Saya yang vogue pun isi minyak sendiri tau! Hahaha!

    Kalau suruh suami saya tolong isikan minyak, memang nak minta kena hempuklah. Suami saya memang tak suka betul kalau saya 'bergantung hidup' padanya. Dia suruh saya berdikari tapi terlebih berdikari pun kena marah juga! Saya selalunya kalau dah dua bar tu, dah gigil-gigil nak isi minyak. Kalau telefon suami tanya dua bar tu boleh sampai mana senang aje jawabnya 'Boleh pusing satu KL!' Serius saya nak nangis kalau dia cakap macam tu! Hahaha!

    Eh, tapi saya pun tak tahu tau kalau tunjal pam minyak tu jauh ke dalam, minyak tersangkut-sangkut sebab kena tendang angin! Ya ke ni...

    ReplyDelete

Post a Comment

Assalamualaikum...sudah baca rajin2 la komen,lg panjang lagi mama suka...

Popular Posts