yen penattt

Assalamualaikum....

Anak bujang mama yang sorang ni.. hmmm seorang yang tegas pendirian sampai kadang-kadang mama tak boleh nak buat apa dah.

Malam tadi mama suruh buat homework yang tecer taska suruh buat,dia bole cakap apa kat mama "yen penattt..." abis penat pun takkan tak buat homework? "Yen penattt mama..."sambil mata dan tangan leka dengan buku cuci tangan dari lifebuoy tu..semangat menampal, geram je mama tengok.




Tengoklah gayanya tu...kemain lah nak bermanja dengan bear pulak,kengkonon sweet la tu..hehehe 
budak yang tak habis lagi pelatnya,kadang-kadang bila mama tegur.. lagi dia buat pelat mengalahkan adelya pulak gaya cakapnya.."mama..yen nak andi,nak akai aju" pastu gelak-gelak tengok mama, kenakan mama la tu kan..geram je tengok adrien ni tau...

Kalau mengamuk pun boleh tahan..bila masa adrien mengamuk??? hmmm...kalau keluar berjalan dan terlupa bawa bantal busuk dia..adoiii...bantal busuk dia pun mama nak kena ingat ke?? bila sedar bantal busuk dia takde,mulalah dia berzikir dalam kereta sepanjang jalan "nak bantal busuk yen..nak bantal busuk yen.." sepanjang jalan okeh ayat tu diulang-ulang..naik bingit telinga dibuatnya. pergi taska pagi-pagi pun kena bawa bantal busuk,tapi tak bawa masuk taska la..tahu pulak dia malu yeee..

Bergaduh dengan abang adam itu biasa,tapi kalau nak minta tolong abang adam bukan main lagi,siap buat muka comel..bahasakan diri adik lak tu kalau dengan abang adam.."abang..jom la teman adik pegi toingget,adik nak kencing nih".."abang...tolong amikkan adik air..adik dahaga" haaa..kemain kan adik lagi...dengan adelya dia panggil baby..kadang-kadang baby ya,kadang-kadang yaya,ikut sedap mulut dia lah nak panggil apa,suka juga cari pasal dengan adelya,suka menyakat..


Hasil aktiviti di taska, guna sudu plastik buat orang,balik taska terus bagitau ini mama dengan papa.. alolo..sweet sangat nampaknya tu..hehehe vouge sangat mama,rambut sejemput kat dahi tu hensem sangat papa tu...alhamdulillah banyak dah yang adrien belajar dekat taska tu, dah 4 tahun ni sudah mula belajar menulis dan membaca di taska,homework pun dah ada,cuma itulah selalu je..yen tak pandai nak buat...abang adam pulak jadi mangsa kena tuliskan untuk dia...haishhh budak bertuah sorang ni,ada je idea dia nak membuli abangkan.. 

Lepas ni adrien kena rajin buat homework sendiri tau,takmo suruh-suruh abang lagi, kalau tidak bila nak pandai hehehe...tapi mama ni takde bagi tekanan pun bab belajar ni pada anak-anak,ikut kemampuan mereka dan mama ajar ikut kemampuan mama,sebab mama ni pun tak pandai sangat nak mengajar..selalu jugak hilang kesabaran hahaha

Pesanan buat anak-anak mama sempena hari jumaat ni : 
 


Daripada Abi Umamah berkata , Rasulullah saw bersabda...Perbanyakkanlah selawat keatasku pd setiap hari jumaat. Sesungguhnya selawat umatku dipersembahkan kepadaku pada setiap hari jumaat. Barangsiapa yg paling banyak mengucapkan selawat ke atasku, maka dia adalah org yg paling hampir kedudukannya di sisi ku..-Diriwayatkan oleh al baihaqi..

Allahumma solli ala saiyyidina Muhammad
Wa ala aali saiyyidina Muhammad


Comments

  1. asalamualaikum ....salam jumaat :-))

    dengan berselawat hati jadi tenang...insyallah

    ReplyDelete
  2. Penat sgt nmpknya tu.. sampai menonggeng..

    ReplyDelete

Post a Comment

Assalamualaikum...sudah baca rajin2 la komen,lg panjang lagi mama suka...

Popular Posts