masak lemak ketam nenas

Assalamualaikum...

Minggu lepas adik-adik dan kakak datang berkumpul dirumah akak, sudah lama rasanya rumah ini tidak riuh macam tu.Sebelum datang tu memasing siap order apa yang nak dimakan antaranya butir nangka,rendang kerang dan masak lemak ketam..ok akak layankan aje sebab permintaan tu senang je nak dibuat.





haaaa tu dia...sebekas akak punya masak lemak ketam nenas nih,tapi ketamnye kecik-kecik bolehla lepaskan kempunan adik-adik nak makan masakan kakak dorang yang kononnya sedap sangat nih.. hahaha nak resepi ke? kuikuikui bajet terer kan akak nih, kalau nak boleh lah ke sini (blog khas masakan akak yang kononnya untuk rujukan anak-anak satu hari nanti).

Alhamdulillah...semua masakan licin dimakan,senang hati akak tengok..ye lah bila kita memasak dan orang makan dengan berselera tentu kembang hati kita kan,walapon yang kita masak tu biasa-biasa je..

Ini pun ada permintaan lagi dari adik kat opis nih,minta dibuatkan butir nangka sebelum puasa nanti, inshaAllah..yang mana akak boleh buat akak akan buat demi adik-adik ye,seronok bila ada yang meminta kita masak untuk mereka dan mereka makan penuh selera, haishhh bukan bangga diri tau, saja lahirkan rasa seronok, banyak permintaan adik-adik nih sebenarnya...hehehe tapi bab makan dan masakan ni akak tulis kat blog lagi satu tu je..

Pesanan buat anak-anak mama :

Buatlah sesuatu dengan ikhlas,pasti hasilnya akan menyenangkan semua orang..

Wassalam

Comments

  1. sedapnye butir nangka.. nak buat takde santan la pulak..huhu

    ReplyDelete
  2. sedapnya kak..lama tak makan ketam..

    ReplyDelete
  3. Butir nangka tu rasanya sy tak pernah makan lagi kak..hehe
    pasti sedap tu yg ramai adik2 request.. :)

    ReplyDelete
  4. berbunyi terus perut..lapar :-))

    ReplyDelete
  5. wahhh tu dia.. ada ketam sebalik nenas. nak!!!! :d

    ReplyDelete
  6. Assalamualaikum mama... salam perkenalan... sedapnya masak lemak ketam... eija kalu dapat ketam ratah ja isinya... puas hati.. hihi mama jemput singgah blog eija yer... moga dapat merapatkan ukhuwwah di alam maya :)

    # follower 64 ^_^

    ReplyDelete
  7. Sedapnya.. lapar perut tgk..

    ReplyDelete
  8. seronoknya kalu adik2 dtg umah...

    dana pun suke adik2 dtg umah, suke umah riuh riuh n suke masakkan kt tamu yg dtg umah...
    rasa puas kalau diaorg mkn n abis apa yg kite msk

    ReplyDelete

Post a Comment

Assalamualaikum...sudah baca rajin2 la komen,lg panjang lagi mama suka...

Popular Posts