Tuesday, 19 May 2015

cuci tangan

Assalamualaikum...

Bangun pagi baru mama tengok segala mesej yang masuk sebab malamnya mama memang tak melayan sangat enpon ni,sibuk melayan anak-anak.

Tengok ada wasap dari tecer taska minta bawakan baju taska hari ini,ada aktiviti cuci tangan bersama lifebuoy.


Gambar yang tecer wasap pada mama.. ok juga ada aktiviti macam ni,anak-anak diajar tentang kebersihan,kali ni abg adam pun sempat join sekali kebetulan waktu aktiviti dijalankan abg adam balik dari tadika.

Kadang mama pelik juga anak-anak ni apa yang mama ajar sama dengan tecer ajar tapi yang tecer ajar lebih anak-anak ingat berbanding mama. Macam cuci tangan ni mama dah ajar dulu,tapi yang tecer ajar juga lekat diingatan...hehehe takpe lah anak asalkan mahu mengikut yang baik-baik.

Pesanan buat anak-anak mama :

Tak kisahlah siapa yang mengajar..asalkan ianya baik dan bermanfaat ikutlah...bukan lihat siapa yg memberi ilmu tapi lihatlah pada ilmu yang diberi.

Wassalam

7 comments:

  1. pendapat yan...kalau mak yang ajar..anak2 banyak main sebab tahu mak yang ajar...kalau cikgu ajar..anak2 tahu kalau tak dengar kata pasti terima hukuman...

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul lah agaknya tu yan..dengan mama ni garang pun anak2 tak kisah sangat,kalau tecer garang tahu pulak dia takut..hehehe

      Delete
  2. amat2 menyokong aktiviti begini di sekolah anak2.. sebab mrk akan buat di rumah jg.. mcm anak sy, byk perubahan positif lepas masuk tadika ni..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu atie...akak suka taska ini banyak aktiviti untuk anak2

      Delete
  3. Seronok taska ada bnyk aktiviti mcm ni.. ank2 blh blaja mcm2...

    ReplyDelete
    Replies
    1. alhamdulillah dapat taska yg bagus macam ni, macam2 yang anak boleh belajar

      Delete
  4. BEtul kak.. dorang lagi mendengar orang lain dari mama sendiri, tapi takkper la.. at least dengar jugak kan. hehehehe
    Read ur latest entry tu, saya pun terasa sama emosi nya.. hugsss :D Anak kita, kita jer yang tau, kita jer yang rasa. I feel u :D

    ReplyDelete

Assalamualaikum...sudah baca rajin2 la komen,lg panjang lagi mama suka...