moh ke karnival


 assalamualaikum..


sabtu dan ahad lepas,
taman akak duduk tu ada buat karnival "karnival bandar putera".
yang macam akak cakap sebelum ni,sabtu tu memang tak pergi la sebab hanya ada acara main bola dan beberapa acara untuk kanak-kanak,anak2 akak memang tak masuk pun.

pagi ahad tu..
seperti yang dijanjikan,bawa la en.azmi anak2 nya ke karnival,
alah..sekangkang kera je pun tempatnya,jalan kaki pun dekat je,tapi mana maunya nak berjalan kan,
naik la motor 4 beranak tu,mamanya ni tinggal kat rumah je..menguruskan kain baju yang bertimbun-timbun tu..nampak sangat mama malas nak berpanas kan..hehehe
habislah kulit mama yg glowing nih (ceh glowing la sangat..siapa yg baca entri yang ini jgn terpedaya okeh...malu weh ada yg kata nak jumpa..kih3..tak glowing pun kulit akak ni tau..)

seronoklah anak2 dapat bermain soopa doopa kat karnival tu,
balik rumah berpeluh basah baju memasing,tinggal adelya je yg maintain comey,sebabnya kena paksa dengan mama..hahaha yg tu nanti mama cerita..
suruh naik kuda,pakat takut pulak budak  berdua tu,sudahnya main je la soopa doopa tu..

petang tu en.azmi punya acara pulak, akak tak tengok pun harap jenjiran yg post gambar kat group wasap je..hehehe...langit mendung nak hujan,memang tak la akak nak berhujan panas kat situ ( kata diva...kannnn)



beria tarik tali..tapi kalahh jugak, takpe lah yang penting semangat tu ada...
jiran2 kat lorong akak ni,memang kalau bab memeriahkan majlis serahlah kat dorang.. memang meriah dibuatnya,dari anak2 membawa ke mak2 dan bapak2..hehehe seronok sangat..

itu yg berukir2 tu pertandingan mengukir buah tembikai,
yang gambar atas tu lelaki yg ukir ko, punyalah berseni tangannya, kalau akak yang masuk konpem lunyai tembikai tu akak kerjakan..hahaha..

tengoklah tahun depan, anak2 dah besar bolehlah akak join...
menunjuk bakat yg tak berapa nak ada nih...

wassalam

Comments

  1. bagus betul...semangat jiran tetangga

    ReplyDelete
  2. cantiknyaa gubahan buah tu ^__^

    ReplyDelete
  3. Lelaki mmg la selalu berseni. Kalah pompuan

    ReplyDelete
  4. karnival tetangga ke? syoknya... boleh kenal mengenal sesama sendiri

    ReplyDelete
  5. Kalau karnival macam ni pasti ramai orangnya kan? Memang elokla pergi dengan moto kalau ada, takla susah nak masuk atau cari parkingnya.. lawanya buah tembikai yang diukir tu..

    ReplyDelete
  6. Bagusnya, boleh la kenal2 mesra dgn jiran. Kalau area bandar ni mmg tak mesra jiran sgt, masing2 busy kerja.
    Thn dpn awak masuk yg ukiran ya, kita tengok bunga apa yg terhasil.. ^_~

    ReplyDelete
  7. bestnye ada karnival kat taman perumahan mcm tu. dpt kenal2 jiran tetangga..
    xpe la kalah pun kan.. yg penting bersemangat.. :)

    ReplyDelete
  8. pergh cntiknya ukiran tu mmg tangan seni la kan ke dia tu chef?

    ReplyDelete
  9. sonoknya kejiranan akak
    cam tempat saya ni, masih baru lagi
    kebanyakkannya dok rumah aje, saya pun belum kenal orang keliling
    yang mengukir tu en azmi ke kak? cantik sungguh!
    kalau saya pun tak jadi rupa gitu..hehe

    ReplyDelete

Post a Comment

Assalamualaikum...sudah baca rajin2 la komen,lg panjang lagi mama suka...

Popular Posts