Wednesday, 18 March 2015

meatball chesse

Assalamualaikum...

Sebelum balik kg,plan dgn adik2 ipar nak buat meatball chesse,akak siap beli bahan2,punya la semangat tapi terlupa bawa balik hehehe.

Petang ahad tu..akak tak masak pun,cuma ajar adik ipar buat...akak dengan biras dok lipat kain hihihi.


Inilah rupa meatball tu sebelum dan selepas masak... Buat 2 loyang tu,alhamdulillah abis dimakan.sedap tu tapi bukan akak yang masak.tukang ajar je. hehehe

Cara nk buat mudah saja

Bahan2:

Meatball/chicken ball
Capsicum merah,hijau
Bawang holland
Cendawan butang
Sos prego carbonara/sup cendawan campbell
Mozarella chesse

Cara buat:

Rebus chicken ball,kemudian toskan letak dlm loyang
Masukkan bahan2 lain
Akhir sekali taburkan mozarella diatas
Bakar pd suhu 160 selama 20 minit @ sehingga keju cair

Update baru sebab yana tanya resepi hehehe..
Selamat mencuba yana

Wassalam



12 comments:

  1. senang tak nak buat kak
    cam nak cuba buat jugalah =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. senang! nak buat jugalah nanti kalau rajin! hehe
      mekasih ye kak =)

      Delete
    2. boleh la buat nanti ye yana..hehehe

      Delete
  2. Sedap.. nk buat tp xde oven.. huhu..

    ReplyDelete
  3. senang sgt resepinya... Kalau tambah pasta pun sdap juga tu :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. wah..nanti akak cuba letak pasta pulak

      Delete
  4. senang nya haaaaa nk buat jugak la nt

    ReplyDelete
  5. Ai rajin tul akak ni.. makin banyak benda2 yg akak masak sendiri ni..berbaloi dapat oven baru tu nampaknya

    ReplyDelete

Assalamualaikum...sudah baca rajin2 la komen,lg panjang lagi mama suka...