choc lava wif ais krim


Assalamualaikum.....

Akak ni tidaklah pandai memasak sangat,tapi bila en.azmi tanya boleh buat tak?akak angguk je.. takde salahnya mencubakan..
Jika kali pertama tidak menjadi kita cuba lagi untuk kali kedua,ketiga dan seterusnya kan..




atas permintaan en.azmi maka jadilah chocolate lava wif ice cream..yummehh..hehehe

anak-anak suka itu dah cukup buat mama tersenyum..buat 6 ketul je..
alhamdulillah seperti biasa anak-anak memuji sedapppp...ok nanti kita boleh buat lagi,nak buat pun senang,tak sampai sejam dah siap...

sapa rajin nak cuba meh akak bagi resepi ye...sapa nak makan yang akak buat boleh la datang rumah hehehe...

Bahan2 :

5 sudu besar buttercup
1 bar cooking choclate
3biji telur saiz besar
3 sudu besar gula
3 sudu besar tepung
2 sudu kecil serbuk koko
secubit garam

Cara membuat :

Cairkan mentega dan coklat bar dengan kaedah double boiler
Pukul telur dan gula hingga larut.
masukkan adunan coklat panas tadi ke dalam adunan telur hingga sebati
masukkan tepung,serbuk koko dan garam

Tuang adunan ke dalam ramekins @ apa2 bekas seumpamanya, bakar pada suhu 200 darjah selama 13minit sahaja.

Ok itu je cara nak membuatnya

Wassalam

Comments

  1. pada mata saya, akak hebat memasak!
    kalau saya, memang tak pandai
    walau boleh dikategorikan rajin juga mencuba =)
    tu kalau anak-anak dah puji, confirm memang sedaplah tu =)

    ReplyDelete
  2. sedap nampaknye tu...
    bila baca resepi, kene masuk oven.. ala.. huhu...

    ReplyDelete
  3. banyak jugak dia pakai coklat ye kak. sampai sekeping tuuuuu... tapi akak memang rajin ;))))

    ReplyDelete
  4. nampak sedpa tu..nak2 tgk sakit tekak ni..

    ReplyDelete

Post a Comment

Assalamualaikum...sudah baca rajin2 la komen,lg panjang lagi mama suka...

Popular Posts