Friday, 27 March 2015

#kenangan mengusik jiwa1


Assalamualaikum....

terkenang semasa dulu...
hatiku merasa rindu..

Tetiba terkenang zaman dulu-dulu...zaman sekolah yang pasti punya banyak kenangan manis..

Masih relevankah nama itu?

Hahaha..okeh ini memang taktau la relevan ke tidak,tapi masih lagi ada yg panggil akak dengan nama itu,member sekolah dulu la...disebabkan nama itu glemer akak satu sekolah dibuatnya. Al-kisahnya...

Masa akak form 3 dulu..waktu tu 4U2C baru keluar dengan lagu fiona ko...glemer sangat waktu tu. Masa dalam bengkel kerja kayu,cikgu suruh la tulis kat kerja yg kami buat tu nama masing-masing. Akak dengan kawan akak (dah arwah pun..sobsobsob) siap letak nama lain kat kayu-kayu kitorang tu, kawan akak letak nama Leez - sesuailah juga dengan nama dia Saliza, yang akak nih tau letak nama apa??? Fiona...nahh amikkk..kononnya esoknya tu,nak amik sendiri la kayu-kayu kitorang tu,sekali cikgu panggil nama sorang-sorang, ohoiii...berdebor akak dibuatnya..tiba tang nama fiona tu dipanggil serba salah nak keluar, yang budak-budak lain,semua dok pakat tanya sesama sendiri,siapa fiona? wakaka...keluarlah akak sambil tersenyum simpul....bermula dari hari itu,terkenallah akak dengan panggilan fiona,sampaikan cikgu itu tak ingat dah nama sebenar akak,dia tetaplah panggil akak fiona... siap citer kat kelas kakak akak,barulah k.ju tahu yang fiona itu adik dia kahkahkah...

sekarang ni..ada la beberapa kerat geng lelaki yang masih panggil akak dengan nama itu.. ok lah tak kisah pun.

Banyak lagi kenangan yang mengusik jiwa ini,..nanti-nanti akak sambung lagi ye

Wassalam



3 comments:

  1. hehe...kelakar baca cite ni
    teringat pada diri sendiri plak
    dulu minta howie d kumpulan bsb
    saya guna nama yan d untuk berinteraksi dengan penpal
    even kawan sekolah pun
    kalau sekarang orang panggil yan d, rasa malu plak...hehe

    ReplyDelete
  2. Haha.. kak fiona... kak fiona buat apa tu? Haha.. kemain lgi nama penanya ya.. masa muda2 remaja gitu minat sangat kumpulan rap ya. Saya penah gak minat giler kumpulan tomok.. tp bila dah tua ni, ai tgk tomok pun xda perasaan .. kalau tak dulu, hafal lagu2 dia

    ReplyDelete
  3. hihihi mcm nama blogger ni jugak. klu kata syakira mesti org x kenal klu kiera sakura @ ummi uwais msti org kenal. xsemua lah hihi

    ReplyDelete

Assalamualaikum...sudah baca rajin2 la komen,lg panjang lagi mama suka...