mesti pekena dulu


assalamualaikum...

kerja akak setiap bulan, mesti ada satu hari akak kena bekerja diluar,
membuat semakan harga barangan pengguna.
untuk 3bulan ini, akak kena pergi ke tg.karang
bila ke sana memang tak sah la kalau tak singgah makan cendol

biasanya akak akan singgah ke cendol borhan,
tapi bulan ini akak singgah dicendol bakar pulak,
saja nak try kawan akak kata sedap,
jadi moh le kita singgah ye..



siap ada drive thru lagi..
ok cendolnya memang sedap tapi tak puas makan,
sebab akak rasa macam sikit pulak,
kalau cendol borhan tu banyak..puas makan hehehe
kat sini selain jual cendol ada kedai2 lain,
yang jual bermacam2 lagi makanan,
ada soto(kitorang order) tapi tak menepati selera..sedihh
keropok lekor..pun tak menepati citarasa..
oh akak bukan cerewet pasal makan, tp memang agak tidak kena la rasanya...

gambar ini adalah bulan yg dulu2 ye..
nak jadikan cerita lepas makan,
akak dan en.azmi gerak pergi kereta..
boleh pulak en.azmi tersilap kereta,
dia ingat kereta putih sebelah tu kereta kitorang...hahaha
hamboihhh..jauh sangat bezanya tuuu...
keta kita yg kecik sebelah tu ye...
mujur dia tak tarik pintu lg,kot berbunyi alarm,
malu dibuatnya..hehehe

wassalam

Comments

  1. saya tak pernah cuba cendol bakar tu
    tapi borhan penah beberapa kali
    cuba saya rasa yang dekat sek 7 tu yang pakai lori tu
    lebih sedap dari cendol borhan =)

    part akhir tu kelakar kak, hehe
    saya boleh bayangkan =)

    ReplyDelete
  2. sedappp cendolnya mkn tghari panas kan, lega je rasa hehehe :)

    ReplyDelete
  3. aha...ini memang sedap.. dah lama kami tak jalan2 cari cendol.. kalau x k kuala selangor pun rela, suami saya mmg kaki cendol

    ReplyDelete
  4. Saya suka cendol borhan dari cendol bakar.

    ReplyDelete
  5. Bila la kitaorg nk try cendol ni.. Ckp ngan icong.. Dia kata jauh tu.. Dkt2 sini pun ada... Sabar je la.

    ReplyDelete

Post a Comment

Assalamualaikum...sudah baca rajin2 la komen,lg panjang lagi mama suka...

Popular Posts