ikat perut


assalamualaikum...

ikat perutkah kita?
nak save bajet,kena la ikat perut dulu hehehe

memandangkan bulan ini job en.azmi baru bermula kita perlu jimatkan apa yg patut,
sebenarnya bajet dah dibuat siap2
tapi terpaksa lari bajet tak sempat nak kejar sebabnya
ada sesuatu yg urgent perlu dibayar pada bulan ini

kata en.azmi "kena ikat perut lagi la kita"
jawab akak"tak apa dah biasa pun...asalkan masih boleh makan"
akak buat bajet sehari berapa perbelanjaan kami ditempat kerja,
ada lebih boleh simpan,walapon 50sen tetap simpan..




nasi macam ni rm4.50. jadi baki 50sen masuk tabung,
air bawa saja bekalan dari rumah..

sekarang ni..
akak merajinkan diri utk membawa bekalan dari rumah,
yeah..kita mulakan kembali rutin dahulu
ini ekoran daripada cakap en.azmi,
yg dia tidak sempat untuk singgah makan sebab nak kejar buat kerja,
kesian pulak akak,tentu penat buat kerja macam tu..

sudah 3hari akak sediakan bekal untuk en.azmi


bekalan biasa je cukuplah untuk mengalas perut,

setiap hari berazam akan sediakan bekal utk en.azmi,
bukan utk en.azmi je tapi untuk akak juga la
dah boleh jimat belanja kan..

wassalam

Comments

  1. Alhamdulillah untung suami isteri sepakat macam ni. Ni namanya susaah2 dahulu, esok lusa akak pasti jadi bini bos yang senang lenang tu..amin

    ReplyDelete
  2. eh ini dah faveret saya jugak, sedap kan ringkas camtu, tak mahal pun takper hari2 saya sanggup haha.

    ReplyDelete
  3. in shaa Allah kak.semoga semuanya dipermudahkan Allah..

    ReplyDelete
  4. samalah kita kak
    bezanya saya dah lama amalkan
    sebab harga makanan kat tempat kerja memang terlalu mahal
    lebih murah bawa sendiri kan =)

    ReplyDelete
  5. tula kira nanti pun lepas somi pindah sini, nak masak sesiap pepagi untuk bekalan dia. pastu boleh kira bawak bekal jugak. memang jimat sikit huuu. tapi itu la makanan kat kedah alhamdulilah masih murah lagi

    ReplyDelete
  6. Nak jugak en. azmi bawak bekal. Somi saya tak nak. Tapi skang memang kena ikat perut lah. Kos sara makin tinggi.

    ReplyDelete
  7. Untung a.mi dpt wife rajin masak. Betul tu..wp 0.50, dpt dijimatkan jgk.

    ReplyDelete

Post a Comment

Assalamualaikum...sudah baca rajin2 la komen,lg panjang lagi mama suka...

Popular Posts