drama queen


assalamualaikum...

salam jumaat, moga hari kita semua lebih indah setiap hari..inshaAllah..

pastinya hidup sentiasa indah dengan telatah anak2 setiap hari kan..



si kecik ini...
main je la lori dan segala jenis kenderaan yg ada dulu ye..
berebut mainan dgn abg2 itu dah semestinya, setiap hari ada je yg nak direbutkan
meriah rumah jadinya dengan jeritan dan tangisan,
patah lagi si adelya ini dah pandai berdrama..
jika dia tahu mainan yg dipegang bakal diambil,
belum sempat orang ambil dia dah campak dulu,
pastu terus duduk menangis dan menghentak kaki..
amboi3..pandai dia ye..

kalau mama lipat kain, tak layan dia..
terus dia meniarap depan mama,menangis2 konon..pada hal menangis dibuat2,
xder airmata pun, selagi tak ambil dia, dia bangun duduk,pastu meniarap lagi menangis lagi,
dua tiga kali,sampai mama ambil...hmmm macam2
kalau mama papa buat2 marah,babab montot dia pun buat2 menangis..

bila cakap..jom semua naik mandi, adelya dulu yg panjat tangga, naik atas untuk mandi,
buka baju,suruh isi baju kotor dalam bakul,dah pandai, setiap kali dia buat apa yg disuruh dia akan ketawa, gembira agaknya berjaya buat apa yg disuruh tu..

sebut mama..papa..dah pandai
tapi bila sebut abg jadi aban...abg adam paling suka bila adelya panggil aban
"mama baby dah pandai panggil abg"kata abg adam
satu..tatu..
lampu..papu...
itu je perkataan yg boleh disebut setakat ini

sangat suka cerita upin ipin,
dengar muzik je dia dah senyum2 sambil tunjuk tv,
pastu bersila depan tv tengok upin ipin..

nampak gayanya macam boleh tahan lasaknya ni,
kadang2 dia selamber kacau abg adrien,hari tu sampai menangis abg adrien dibuatnya..
hahaha...abg kawasan kalah dgn adelya,

semoga adelya terus sihat dan ceria hendaknya..

wassalam

Comments

  1. Hihi. Biasa lah usia bsr ni kan.. hbs smua diabnk rebut
    Nk kacau.. smua milik dia

    ReplyDelete
  2. gelagat anak2 yg sentiasa mencuit hati kita,kan..

    salam kenal & follow sini

    ReplyDelete
  3. Diya da pandai berdrama ye.. Hehe..
    Suka tgk diya senyum..

    ReplyDelete
  4. begitula telatah anak2.. memang minta puji org sabah bilang

    ReplyDelete
  5. Eh.. abang adrien kena buli dgn adelya? Haha.. abang syg adik tu, saja tak nak lawan ya.. kat rumah ni pun sama. Sejak kebelakaangan ni masa main sokmo nazif yang buli abang.. nampak menang dia kalau rebut barang

    ReplyDelete
  6. tengok perkembangan anak ni buat kita rasa seronok kan kak
    aisyah pun cukup suka main lori abang dia
    padahal ada aje patung hak jenis cuddly tu, tapi tak mahu nyer dia main

    ReplyDelete

Post a Comment

Assalamualaikum...sudah baca rajin2 la komen,lg panjang lagi mama suka...

Popular Posts