Wednesday, 5 August 2015

makan durian kita

Assalamualaikum....

Balik kampung beraya hari tu,musim durian di Pahang,kat tempat lain pun sama la dah musim durian kan hehehe...sana sini orang jual durian, sampaikan masa raya hari tu mama papa pergi rumah member beraya bukan nak makan biskut raya,tapi bedal durian.. hahaha



Hero mama yang berdua tu memang suka makan durian,sekali makan ntah berapa biji,mama je tak makan hari tu,sebab perut memulas-mulas, risau je nak makan durian,sebab lepas tu nak berjalan jauh takut sakit perut ditengah jalan,jadi tengok saja anak-anak makan sambil telan air liur...huhuhu


anak dara mama ni, orang sibuk makan durian,dia sibuk tengok ayam..layannn

tapi kempunan mama untuk makan durian tu taklah lama,sebab raya ke berapa entah buah hati mama dengan abah mentua pergi beli dua bakul durian, 1 bakul untuk makan,1 bakul lagi untuk buat tempoyak,selamat dah mama bawa balik sebekas besar tempoyak..untuk buat stok, kat rumah dah habis hehehe...,rajinlah mak mentua dok asingkan isi durian untuk buat tempoyak,menantu dia ni dok tengok je...bagus punya menantu..


yang ini abah mentua beli dekat simpang masuk kampung...memang mabelles, mama dengan buah hati makan tak toleh kiri kanan, mak mentua kat belakang pun tak sempat mama nak pelawa..tup tup dah habis hahaha haru betoi menantu sorang nih, tapi memang puas hati dapat makan durian ni.

hajat nak buat durian chesse cake tapi tak terbuat-buat lagi..hehehe nanti lah tunggu mood datang..
tengok durian tu tetiba ailio menitik pulak...

Allahummasolli a'la sayyidina Muhammad
Waala a'li sayyida Muhammad

Wassalam

6 comments:

  1. sedap ti durian ..tapi kalau perut masuk angin..bahaya makan durian

    ReplyDelete
  2. mmg musim durian kan... masa raya aritu balik johor mmg musim dh beli durian pun murah rm3.50 je sekilo udahla sdap... durian baru lg...

    balik kerteh family mertua tingin nk mkn durian tp mahal lg kt sana... rm12 sekilo huhuhu tp nk kn nyer psl laki akka beli jgk lah tak ingat berapa kg tp dpt lah dlm 6 biji pastu mil msk pengat durian sbb ramai blh mkn sama2...

    ReplyDelete
  3. tadi pakcik saya pun ada beritahu durian tengah luruh
    saya kalau durian gugur dari pokok memang makan
    sebab rasa dia lain sikit banding yang diibu
    memang tak makanlah...cam nak sikit aje =)

    ReplyDelete
  4. Wah.. nazif boleh la join ni.. ai di kecik saya tu suka makan durian dan rambutan.. masa raya hari tu jumpa durian, di rumah opahnya, kemain banyak dia makan..
    Saya baca teringat masa kecil2.masa kebun nenek saya masih terjaga, makan juga durian masa tu sb ada tempat menunggu, seronok dpt durian atau dgr duria luruh, makan la durian.dh tua ni kalau makan pum sikit2 sb buah beli tak rasa sesegar yg amik bawah pokok..

    ReplyDelete
  5. saya dpt juga sebrkas hri tu.
    mil bgi bawa blk sikit
    kalau dlu bli buat sndiri j
    ini dgn rania, dgn nak ramas derian mg x la kot baik saya buat sekut raya. sbb xda la kuat sgt baunya tu nanti

    ReplyDelete

Assalamualaikum...sudah baca rajin2 la komen,lg panjang lagi mama suka...