Friday, 14 August 2015

abang sayang

Assalamualaikum....



inilah abang sayang mama tu...hehehe adam aryan lah siapa lagi kan.. sekejap je masa berlalu, tahun depan abang akan mula bersekolah di darjah satu,alhamdulullah segala urusan berkaitan persekolahan abang dah pun papa uruskan, belum sempat bersekolah pun papa dan buat pertukaran sekolah untuk abang...untuk kemudahan dimasa akan datang, syukur alhamdulillah dipermudahkan urusan.

Abang sayang ni menjadi abang sayang adelya juga tau...kalau nak tido panggil abang adam baring dekat sebelah,abang adam bangun dia pun nangislah nak ikut abang juga.

Jadi tempat mengadu pada adelya...bila adrien kacau atau pukul..mesti adelya pergi mengadu pada abang adam..."abanggg...yeyen buat yaya.." bercakap dengan muka sedih,siap peluk abang adam.. hehehe sejuk hati mama tengok, abang adam pun pujuklah adelya agar adelya tidak menangis.

Abang sayang ni manja..tengoklah gambar tu nak bergambar dengan mama tapi takmau cakap teruslah merajuk kata mama taknak amik gambar dengan dia..mama terus peluk ajak bergambar suka la dia...memang abang sayang ni manja terlebih sikit dari adik-adik kadang tu.

cuma abang sayang ni,kadang suka memberontak bila apa yang dikehendakinya tidak dapat, puas juga mama bercakap dengan lembut tapi abang sayang taknak dengar..kadang dapat juga la habuan dari mama kan...hehehe,macam biasa kesabaran mama tak begitu tinggi bila dalam keadaan tertentu..
berangin satu badan hahaha...sebab tu anak-anak panggil mama kak ros ataupun watak-watak jahat dalam kartun mama lah yang sandang, kalau hero heroin anak-anak dan papa je... hehehe mama tak kisah pun.

lengkap pula 3 entri mama pasal anak-anak hehehe...saja rasanya dah lama tak bercerita tentang mereka seorang-seorang...ini minggu depan nak meninggalkan mereka 4 hari 3 malam..gundah gulana hati mama nih..

moga segala urusan dipermudahkan..

Allahummasolli a'la sayyidina Muhammad
Waala a'li sayyida Muhammad

Wassalam

9 comments:

  1. hehe.. dh besar abg sayang ni..
    next year dh sekolah..
    jadi anak & abg yang baik ye...

    ReplyDelete
  2. jadi abang kena la protect adik2..
    sama muka anak beranak..

    ReplyDelete
  3. mmg abg syg nih... heheh biasalah tu abang kn hero itu yg kadang protect adik2 tp kadang memberontak tu biasa bdk2 kan

    ReplyDelete
  4. Ooo... mmg abang sayang la ni... hehehe patutla nak ikut mama pi kursus... heeheheh

    ReplyDelete
  5. ololo mnja ni.
    ala bab nak tinggalkan tu mmg sedey kan.
    selamat berkursus kak.
    skrg la kan :)

    ReplyDelete
  6. Untung org lahir hujung tahun kan, masuk 6tahun 1 bulan dah masuk tahun 1. Tukar ke sekolah kawasan mana pulak tu? Risau saya fikir pasal persekolahan naim ni, rasa jauh je sekolah yang sedia ada dan yang ada potensi baik. Mcm mana la nati naim nk menyesuaika diri

    ReplyDelete
  7. anak sulung kot kak...protective sikit =)
    moga membesar jadi abang yang baik ye adam =)

    ReplyDelete
  8. sayang betul dkat ibu haa... hensem abg

    ReplyDelete

Assalamualaikum...sudah baca rajin2 la komen,lg panjang lagi mama suka...