jom ronda naik motor

Assalamualaikum...





bukan main anak dara mama yang seorang ni kan, naik motor lagi...ini motor abang adam hadiah masa hari lahir abang adam yang kedua.

sekarang dah jadi hakmilik adelya pula, dia je yang nak naik motor, bila adrien nak naik laju je dia pergi dekat motor tu sambil cakap " ni toto yaya.." hamboih bukan mainkan, pastu jari tu mula lah mencubit adrien, kuat betul mencubit anak dara sorang ni...

kadang mama kelakar je tengok, bila adelya nak marah adrien tu, adelya tunjukkan dua jari seperti gaya nak mencubit tu,adrien nampak je jari adelya macam tu teruslah jerit.."mama tengok baby ni nak cubit yen.." hadoih memang meriah lah rumah dengan telatah anak-anak nih.

bertambah meriah bila dicampur dengan suara pekikan mama...hahaha terpekik marahkan adelya yang suka sangat membuli abg adrien tu..yang adrien pun,banyak kali mama dah pesan kalau adelya nak cubit..lari la jangan tunggu, ini tidak, dia tunggu je memang jadi mangsa adelya la...adelya pulak kalau dapat cubit adrien,memang tunjuk muka puashati lah, bukan sekali mencubit tapi berkali-kali kalau dah dapat tu tau..

Minggu depan mama kursus 3 hari, kena tinggalkan anak-anak dengan buah hati, yang hero berdua tu mama tak kisah sebab pernah kena tinggal, anak dara sorang ni lah tak tahu macam mana, dah la masih menyusu badan, papa pun agak cuak jugalah siap tanya macam mana nanti kalau adelya nak susu malam-malam? mama kata bagi lah susu biasa je, lagipun dah nak 2 tahun kan umur adelya, mungkin ini masa yang sesuai untuk ajar adelya bercerai susu dengan mama..huhuhu sedih pulak mama ni bila dah nak bercerai susu dengan adelya.

Moga dipermudahkan urusan mama papa dan anak-anak nanti.

Allahummasolli a'la sayyidina Muhammad
Waala a'li sayyida Muhammad

Wassalam

Comments

  1. amboi garangnya yaya...yen mengalah ye..kan abg :-))

    ReplyDelete
  2. amboiiii...best ada moto.garang betul dia...comel adelya

    ReplyDelete
  3. dok tgh bayang gaua adelya nkcubit tu
    mesti kiut

    ReplyDelete
  4. Boleh ambil peluang ni bercerai susu.. ikut pengalaman saya kalau kita tgl lama dan kembali bagi susu, payah nak stop nati.. tapi saya tgl nazif 10 hari masa ke korea dulu, masa tu mak saya dh nasihatkan supaya tak bagi susu dah, tapi rasa kesian sb nazif baru 11 bulan.. tapi bila dah bagi lagi lepas tu memang dia bertegas tak nak stop walau apa saya buat.. akhirnya lepas banyak kali cuba nazif bhenti menyusu lepas saya sapukan getah bakawali.. umo lebih 2 tahun dh masa tu..

    ReplyDelete
  5. haha...saya teringat aisyah anak saya
    dia pun rembat motor abang dia
    motor yang lebih kurang sama, warna aje lain
    pendek kata apa barang abang, semua dia nak
    pastu suka buli abang dia...yang si abang...rela aje =)

    3 hari un lama kan kak...dah lah susu badan
    saya doakan baik2 aje untuk akak dan anak2

    ReplyDelete

Post a Comment

Assalamualaikum...sudah baca rajin2 la komen,lg panjang lagi mama suka...

Popular Posts