meriahkah raya - part 1- blk kg


assalamualaikum...

salam hari raya..

wahhh...meriahkah raya??? siap ada part 1 tu,mesti banyak nak bercerita ni kan...
sesambil makan biskut raya tu,kalau rajin baca lah cerita raya akak ni ye..hehehe

semangat sangat nak berhari raya gitu..
pagi sabtu 6.40am sesudah subuh terus gerak balik, seronok rasa jalan  lancar jer...
tetiba.. errrkkk di taman melawati..jalan dah tak berapa nak cantik,
nak sampai ke tol gombak pun dah berejam.. sesambil tu wasap dgn adik beradik,
kata dorang masuk jalan lama jek

en.azmi dgn akak mana pernah guna jalan lama, nak ikut celah mana pun taktau...
tapi bila tengok kereta berderet nak bayar tol..tak boleh jadik nih..
mau petang baru sampai kg kalau mcm nih...
akhirnya kitorang ikut juga jalan lama, berpandukan peta yg diberi oleh adik-adik..hehehe
moga segalanya dipermudahkan...inshaAllah.
berhenti sekejap utk buat susu adrien, lepas tu perjalanan diteruskan, ada juga kereta yg gunakan jalan tersebut...hehehe


inilah rupanya jalan lama tu,kira ok juga la jalannya cuma kiri kanan hutan, kalau malam..
akak rela redah jem la dari guna jalan nih hehehe (teringat cerita karak lak...)
jalan yg bpusing-pusing tu bikin adrien pening dan termuntah...
sian lak anak yg sorang tu,tp mama tak boleh nak buat apa sebab adele pun tido diriba,
cuma bole buka baju,lapkan muntah sikit2 pastu biar adrien tido sampai kg...

alhamdulillah perjalanan lancar selepas itu..
selamat sampai ke kg setelah 5jam dalam perjalanan..
masa yg panjang dr kebiasaan yg hanya mengambil masa 2jam saja.
kalau akak redah jem tu,taktau la pukul berapa baru nak sampai...

 ok lah nanti kita sambung cerita di part 2 lak..

wassalam

Comments

  1. uishhh kalau memalam memang tak pandang luar eh, saya konfirm pura2 tidur nih kalau jalan lagu ni ni. hehehhee

    ReplyDelete
  2. tula kalau ikut jalan lama bengkang bengkok kesian kt anak muntah2. tapi kalau redah jugak jem lagi kesian dorg tak selesa duduk dalam kereta lelama kan

    ReplyDelete
  3. wah da keluar citer raya, siap ada part lg..
    mm... mmg x larat kalau meredah jem. icong kata kalau malam raya, ramai jgk org guna jalan lama tu..
    hehe...scary jek.. klu malam2.. takut jgk wp bnyk kete kan?

    ReplyDelete
  4. ini jalan yang janda baik tu ke kak? agak sunyi jalannya kan? kalau malam mmg takkut juga ni,,, tapi kalau masa raya agaknya ramai yang mencilok guna jalan ni...

    ReplyDelete
  5. akak balik mana
    kat mana jalan lama ni

    ReplyDelete

Post a Comment

Assalamualaikum...sudah baca rajin2 la komen,lg panjang lagi mama suka...

Popular Posts