tiada yang berbeza


assalamualaikum...

haiisshhh...tak abis-abis lagi ke citer raya akak???

hehehe...ok la akak stop dah la citer raya.
kita cerita tentang lain pulak ye...
hari tu ada baca kat blog aisy tentang berbeza kasih sayang pada setiap anak..
wahhh...amik modal nak bercerita dari blog aisy..jgn marah ye aisy..hehehe
yee...ada jugak orang kata " ini kalau dapat baby girl mesti sayang lebih ni..maklumlah dan dua lelaki"...haaa...dapat gak ayat tu masa peknen dulu...
"mesti rambang mata nak pilih baju gigirl yg cantik2"

sebenarnya...takde apa yg berbeza pun,anak tetap anak tak kira lelaki atau perempuan..
alhamdulillah..setakat ini kasih sayang ini masih tak berbeza..dan inshaAllah tetap akan kekal hingga ke akhir hayat akak nih...

memang baju gigirl cantik2 nak dibandingkan dgn boboy.. ada tak ada jeans,t shirt,kemeja..
kalau gigirl bole la pakai skirt kembang2,headband yg berbunga2...
boleh juga buat baju sedondon dgn mama..hehehe
tapi kalu boboy pun boleh sedondon gak dgn papa nye ye tak???

bila dah ada gigirl nan seorang takde la akak beli baju banyak2, biasa-biasa je, yg baru ada la 2,3 helai selebihnya guna je baju abg-abg, pastu mari kita rembat baju cousin dia hahaha...
sapa lagi kalau bukan baju daeisha..abis la akak rembat baju dia yg utk pakai basahan dgn yg jalan2..hehehe ada akak kisah?? lg pulak bebudak kan cepat besar jadi guna je apa yg ada, tp kalu berjalan tu ada yg berkenan beli la sehelai dua...




tengokkkk...sama tak??? 
hehehe sama kan bajunya..haruslah sama, baju kak daeisha yg adelya pakai..

adik akak wasap bg gambar ni
"sama kan muka adele ngan daeisha masa ni?"
en.azmi balas
"mana sama...hidung daeisha temek"...
adoiii..mulut suamiku itu memang takde insurans...hahaha
mujur la adik akak tu dah biasa dgn mulut takde insuran en.azmi tu...
"temek pun takpe..janji tomey..." balasnya...hahaha

dapat baby girl..takde la akak kalut hangkut baju-baju je..tetap jg sama mcm abg2 rembat baju cousin2...hehehe

anak lelaki atau perempuan sama sahaja..
nak raya hari tu,pusing keliling akak dan en azmi sebab nak mencari baju abg adam dan abg adrien..
terasa seronok waktu tu..pada hal nak mencari 2 helai baju melayu je,
dah jumpa kaler dan kain yg cantik tp saiz lak takde..mencabar jugak tu
nak beli tshirt...akak suka beli yg sama tapi en.azmi tak suka,dia kata biar la beli yg lain2, jadi ok la..
kita beli je yg gambar sama tapi kaler berlainan...

kalau nak beli baju anak-anak pun akak takkan beli utk seorg dlm satu masa..
kalu jumpa baju yg akak berkenan utk adelya,tp waktu tu duit tak cukup utk beli bg ketiga-tiga anak jadi akak tak beli,tunggu cukup duit dulu sbb akak akan rasa sedih kalu bawa balik baju utk seorg anak tp utk yg lain takde...

dirumah atau layanan seharian tetap sama...walapon kdg2 terasa yg abg adam tu nak perhatian lebih.. tp rasanya dah mencuba beri yg terbaik..apa yg diminta diberi..baju pun masih papa mama yg pakaikan...bangun pagi nak mandi masih papa dukungkan pergi bilik air...
memang antara adam dan adrien..abg adam lebih manja.. abg adrien lbh berdikari sikit..
bila tiba masa semua nak bermanja..hmmm semua datang nak peluk mama..wahhh rasa sangat bahagia..

pernah satu hari duduk dgn en.azmi tengok anak-anak main..
"cukup ke 3 je anak kita ni?" tanya en.azmi..
"ehhh..hari tu kata dah ada perempuan sorg cukup dah..." kata akak hehehe
"takde la tanya je.." hehehe
"orang tak kisah kalu nak tambah lagi,org boleh je bersalin lagi"kata akak...
"tp rasanya cukup dulu kot bg dorang besar dulu...lelaki ngn perempuan dah ada ni"
balas en.azmi..
"tak kisah..tp org rasa biar dorg besar dulu..kalu ada rezeki umur 40 pun org boleh mengandung lagi..."

sebenarnya rumah terasa berseri dan ceria bila ada anak kecik nih kan...
dgn gelagat dan  telatah mereka yg sangat2 comel...
walaponkadang2 peel mereka boleh buat mama meroyan sepanjang hari..hahaha

ok lah stop dulu...

wassalam
 


Comments

  1. hehe..suka dengar baca cerita akak ni
    betul ler tu kan, kasih sayang sama aje kita rasa
    tapi anak mungkin tak rasa begitu...hehe
    cam afif pun, saya rasa sama aje saya layan dia
    tapi dia kata mama sayang adik aje...hehe

    ReplyDelete
  2. hehehee anak itu anugerah, kalau dapat lagi syukur sangat kan. saya dulu pun terfikir boleh ker sayang sama rata walau dua2 perempuan, setakat ni allhamdulillah cuma kesian dengna si kakak tak macam dulu perhatiannya.

    ReplyDelete
  3. salam syawal ke 19, memang bila bab baju anak2 perempuan ni menjadi2 nak membelinya sebab cantik2 dan comel2..kesian kat anak2 yg boy kan...kasih sayang ibu terhdap anak2 ni tak pernah berbezakan..sama sahaja nilainya...salam ukhwah..:)

    ReplyDelete
  4. Kita sama2 doakan moga kita tak jadi mak yang ketara membezakan anak ya. Rasa sikit sebanyak lebih tu rasanya normal.kita takkan rasa atau perasa tapi anak2 yg terasa .. kes dlm blog saya tu, biras saya sebenarnya yang selalu sebutkan saya kena dapatkan anak perempuan pulak sebab katanya MIL suka anak perempuan. Bengang saya dgr. Lagi rela kalau MIL sebut sdiri tapi dia pulak yg menyibuk.. biar jelah MIL nk buat apa.. kan?

    ReplyDelete

Post a Comment

Assalamualaikum...sudah baca rajin2 la komen,lg panjang lagi mama suka...

Popular Posts