meriahkah raya-part4 - angsa & jalan2 raya


assalamualaikum...

jangan marah...akak nak sambung cerita raya ni hehehe...
semangat nak menulis setelah menyambung cuti selama tiga hari menjaga anak-anak..

raya kedua di kg akak...
bangun pagi-pagi..tengok adik akak duduk depan pintu..
"ko buat apa kat sini pagi2 nih??"
" aku nak amik rambutan"
"abis tu nape?"
"ko nampak tak tu???"

akak jenguk keluar sekali tengok...hmmm musuh lama akak rupanya kat laman rumah tu..
ishh takleh jadi nih, dia ni lah yg menyebabkan akak larik keliling kg macam tak cukup tanah masa kecik2 dulu, tp bukan dia ni lah sedara mara dia la...hahaha
giler ko tak lari kena kejor dgn dia...
kot kena sudu kang, merana betis...




ini le musuh lama akak...angsa
tengok la tu..geram jek akak, akak keluar nak halau, dikejar nya akak,
terus akak hempas pintu mujur tak tercabut pintu tu...hahaha
takut wehhh... pastu en.azmi pegi halau angsa tu...kikiki

abis citer angsa kiter citer pasal jalan-jalan raya..
kami akak dan family en.azmi pegi beraya ke felda sg.koyan...jauhnya perjalanan mcm nak balik shah alam...sampai budak bertiga dlm kereta ni dah mcm2 gaya dibuatnya,mujur la abg ipar yg drive boleh la bertukar2 jaga anak ngan en.azmi...
abg adam dok asyik tanya tak sampai lg ke?abg nak raya ni...hehehe
pegi beraya di rumah kakak kpd abah mentua..
siap dijamu nasi lauk patin tempoyak lg tu...



tanda kami datang...hehehe dah kenyang perut apalagi bergambar la,
yg jadi mangsa jadi photographer tentulah abg ipar,kalu harap en.azmi memang tak la,
takde dia nak layan nyer...







akhirnya...inilah gambar berlima kami, itupun agak payah nak amik,
macam2 gaya...hehehe
ok lah juga..janji ada...

lepas beraya di sg koyan, kami beraya ke temerloh,
pegi dua buah rumah,kedua2nya sedara sebelah abah..dlm perjalanan tu,
abg ipar akak la yg rajin bercerita sejarah abah dulu-dulu,akak mendengar je la..hehehe

 sporting mak mentua ahkak..siap peace lg tu..hihi
ruamah kayu ni comel je...tp kat dalam hiasan dia sgt cantik..
apalagi..bergambar la kami...mana bole lepaskan peluang..siap atas tangga pun nak bergambar....

ok..ok..nti akk sambung lg...

wassalam

Comments

  1. Wah.. jalan sakan nampaknya ni.. dah ada peluang jumpa ramai2 ni memang seronok kan..hilang penat jalan jauh tadi..

    ReplyDelete
  2. gadis melayu dimuka pintu.. hehe..
    penat kan g koyan? terasa jauhnya kalau mcm kita yg jarang2 pegi.
    kalau kitaorg teruskan ke sana, mau malam baru kita balik.. hehe..

    hehe..mak mertua sporting.. ajak berselfie pn dia join.. :) cuma x penah ajak je.. hehe..

    ReplyDelete
  3. hehe..kelakar lah cite pasal angsa tu
    teringat zaman kecik-kecik dulu
    berlari tak cukup tanah kena kejar angsa! hehe

    makcik saya pun asal sg koyan tu
    temerloh, jengka, lipis..pendek cerita semua celah pahang tu
    ada saudara saya...hehe

    abang adam punya post...dahsyat lah =)

    ReplyDelete

Post a Comment

Assalamualaikum...sudah baca rajin2 la komen,lg panjang lagi mama suka...

Popular Posts