22 ogos setahun yang lalu dan hari ini


assalamualaikum...

salam jumaat...
al-fatihah buat jenazah penumpang MH17 yg pulang ke tanah air hari,
moga roh mereka ditempatkan dikalangan org-orang yg beriman dan beramal soleh..aaminnn...
semalam...k.ju bertanya tentang berkabung ni, boleh atau tidak...
alhamdulillah...mujur kak nor dah bagi pencerahan tentang itu...
cukuplah sekadar kita sedekahkan al-fatihah buat semua jenazah...

ok lah cukup dulu tentang itu...

apa ada dengan tarikh 22 ogos nih???

setahun yg lalu...

seawal 4.30am akak terjaga dari tido, terasa sakit perut,
pergi ke bilik air ternampak dah sedikit tanda...oh pasti inilah harinya...

seawal 6.30am hantar abg adam dan abg adrien ke taska...
akak dan en.azmi teruskan perjalanan ke hospital..
dalam perjalanan..menahan sakit yang sesekali datang hingga berpaut pada pemegang yg ada pada pintu kereta...sakitnya hanya Allah yg tahu...
sampai hospital...dari parking ke labour room...berjalan sendiri ye...
gigih sangattt..bila sakit dtg cepat2 pegang tangan en.azmi dan berhenti berjalan...
namun sakit ini mampu ditahan...demi melahirkan satu lagi nyawa ke dunia ini...
dah baring dikatil nurse check bukaan dah 6cm...terus tak boleh turun katil lagi...
sambil baring sambil menahan sakit...(sekarang sudah lupa bagaimana rasa sakit itu..hehehe)

alhamdulillah...kelahiran yg mudah dan cepat 7.30am masuk labour room, 7.51am dah lahir 
adelya azra bt azmi..

sekejap je dah besar kamu...

diusia yg baru setahun ni adelya dah mula bertatih...
rajin dah berjalan-jalan diruang tamu, 
ramah berbual bila dirumah,tp bila dgn org ramai dia diam sikit...
suka tersenyum...
bila dgn abg-abg nampak sangat dia suka nak main...



rajin tolong mama..
tengok la tu..tolong mama lipatkan kain..heheh

rambut masih belum lebat,takpe lambat sikitkan..


masa nak beli goodie beg utk diberi pada kawan2 taska..
en.azmi lak yg eksaited..usaha cari plastik beg yg ada gambar princess..
tengok la mcm gambar tu..barbie..hehehe ye la dah berapa tahun asyik ben 10 je kan..

kek pulak..abg adam yg pilihkan..
sebenarnya akak nak buatkan kek dgn gambar frozen tu,dah siap-siap ajak en.azmi pergi ke bagus seksyen 13 beli barang,tapi disebabkan akak terpaksa ot, hasrat tu tergendala..sedih lak..
jadi kita beli kek yg dah siap je..
sebabkan adelya tak pandai nak pilih kek lagi,jadi abg adam la yg terlebih-lebih,
siap beli peralatan utk sambut besday lagi...hehehe semangat abg adam tu,
siap nak potong kek sama-sama dgn adik dekat taska hari ni...
taktau la macam mana tu...

dah minta tecer taska amikkan gambar dan wasap pada akak nanti..hehehe

itu gambar adelya sebelum raya, dan satu lagi tu masa bemain kat rumah,
suka sangat kalu dengar muzik upin ipin..tengah menyusu pun dia boleh berenti..
kadang2 jeles juga dgn abg2, bila abg2 datang duduk dekat mama,
adelya pun laju-laju datang,sikit2 dia tolak abg ke tepi, biar dia duduk sebelah mama...
abg adrien lak selalu usik adelya, kalu adelya main-main minum susu..
"abg yen nak minum susu bb la.." kata abg adrien pastu dtg kat mama, adelya pun laju2 datang terus minum susu..takut dia abg adrien minum susu dia...hehehe

semoga adelya membesar dgn sihat,ceria, berbahagia didunia dan diakhirat..

sehingga bertemu lagi dilain entri..
wassalam


Comments

  1. dah setahun ye, wah cepatnya!
    happy birthday adelya
    semoga panjang umur dan membesark dengan kesihatan yang baik
    rasa nak cium aje pipi kamu tu, muaaahhh =)

    ReplyDelete
  2. hepi besday adelya....

    moga jd anak yg solehah dunia & akhirat

    ReplyDelete
  3. Happy birthday adelya..
    Semoga membesar dgn sihat, bijak dan cergas.
    Semoga jadi anak yg solehah, taat pd agama dan kedua ibu bapa..
    Rambut tu tak pe la lmbt sket lebat.. Pakai baju kembang2.. Nmpk la gigirlnya..hehe..
    Aimy dlu pun rambut sikit..
    Balik kampung nanti boleh la mama buatkan kek frozen.. :)

    ReplyDelete
  4. Happy belated birthday Adelya.. semoga membesar dengan baik dan sihat.. jadi anak yang soleh dan berjaya k...
    Cepat dah setahun ya.. rasa baru lagi akak bersalin. Ni dah banyak kemahiran yang adelya ada kan...

    ReplyDelete
  5. sekejap je kan kak. tapi kiranya sekejap aje la akak sakit pastu bersalin. kira mungkin sebab anak sulung kan. sakitnya sehari suntuk. memang kalau ikut rasa trauma nak mengandung lagi hihihihi

    hepy besday Adelya. moga jadi anak solehah yang berjaya dunia akhirat amin amin

    ReplyDelete

Post a Comment

Assalamualaikum...sudah baca rajin2 la komen,lg panjang lagi mama suka...

Popular Posts