meriahkah raya part 5 - jumpa sahabat lama


assalamualaikum...

raya ke3.. kami ke pekan,kuantan...

al-kisahnya..abah mentua akak hendak berjumpa dengan sahabat lamanya yg sama-sama bekerja dikilang roti disuatu masa dahulu...ecehhh...

itupun atas hasil usaha mak mentua akak yg menelefon nombor yg ada pada pembungkus roti yg dibeli..katanya mcm biasa je dgn nama yg tertera tu...
mak mentua akak call rupanya betul itu sahabat lama abah mentua..
jadi masa raya tu edisi menjejak kasih sahabat lama la...hehehe
anak-anak ngikut aje...

kebetulan masa nak kerumah kawan abah mentua akak tu lalu satu kawasan yg akak rasa cantik sangat..siap pesan kat en.azmi balik nanti singgah kat situ...nak bergambar hehehe...
adik-adik ipar yg sekereta dgn akak pun setuju je...

tapi kita ke rumah yg hendak dituju dulu ye...
kami disambut mesra dan dijamu dgn hidangan nasi..hehehe raya kali ni kami dijamu dgn nasi je disetiap rumah..rezeki..alhamdulillah..
berborak la sahabat lama..kami anak-anak ni...bergambar aje la...

dalam perjalanan balik tu paksa en.azmi singgah di kawasan yg cantik tadi..
tepi pantai..dgn daun niur yg melambai-lambai...rumput yg terbentang seolah-olah permaidani,
sekawan lembu yg asyik menghirup udara nyaman pantai hinggakan abg adam dan adrien takut la waktu nak amik gambar tu..hehehe



adrien sampai taknak turun bawah sebab takutkan lembu,
abg adam pun dgn muka takut bergambar.pastu terus lari masuk kereta,
tapi serius memang cantiklah tempat tu...
belakang gambar akak tu,ada kayu-kayu tu..
cantik sangat..
terpesona akak dibuatnya..wahahaha...

lepas tu..beraya lg ke rumah kawan adik ipar akak..
siap anak-anak mandi la kat rumah tu,tukar baju tido sekali..
terima kasih la buat tuan rumah...
nasi goreng yg terhidang licin kami bedal...
nampak sangat sedap masakan makcik tu...

kul 8 mlm mcm tu gerak balik..
cerita raya yg masih belum habis...

wassalam

Comments

  1. cantik pemandangan kat situ.. kalau dpt mandi laut lagi best.. hehe

    ReplyDelete
  2. wah..ni memang betul raya
    habis semua pelusuk p jelajah =)

    yang penting seronok kan kak =)

    ReplyDelete

Post a Comment

Assalamualaikum...sudah baca rajin2 la komen,lg panjang lagi mama suka...

Popular Posts