tanah kubur


assalamualaikum semua...

bercerita dgn abg adam kadang2 akak tak jangka apa yg nak dia cakapkan..

hari tu.tengok berita pasal palestin..
"mama tengok la..israel yg buat" kata abg adam
"ehhh..abg tau ke israel?"
"aah..israel jahat" kata abg adam

satu pagi sementara bersiap-siap untuk pergi kerja.. saja-saja akak sembang dgn abg adam..

"nanti kalau mama takde,masuk dalam tanah kubur,abang duduk dgn papa jaga adik,jaga baby tau.. mama dah takde nak jaga abg,abg kena dgr ckp papa.."
akak tengok abg adam..abg adam tak jawab...muka dah monyok..
pastu menitis air mata..alamakkk nape lak?
"abg taknak mama masuk tanah kubur,abg sayang mama.."
ohh..faham pulak abg ye,masuk tanah kubur tu macammana...
mama syg anak2 mama,harap umur mama panjang dapat tgk anak2 membesar..

semalam sebelum tido berbual-bual lg... abg adrien lak cakap
"mama masuk tanah kubur" dgn cakapnya yg pelat tp masih boleh difahami, terus abg adam marah
"adik..jgn la cakap mama masuk tanah kubur..taknak la.." hehehe abg adrien cuma sengih je..

abg adrien tu lagi kelakar, macam2 hal dia..tapi dikesempatan yg lain akak akan bercerita tentang abg adrien lak...



hero-hero kesayangan mama...
macam2 kerenah...tp tetap menghiburkan...

wassalam

Comments

  1. alahai touching la cite pasal abang adam
    sama macam afif, saya pun cakap benda yang sama
    menangis juga

    ReplyDelete
  2. semakin bijak abg adam..
    semoga jadi anak yg soleh ye..

    haa.. tau takut.. hehehe...
    semua org takut mama/mak dia masuk tanah kubur..

    kalau masa kecik2 dlu, bila nakal or buat mak marah..
    mesti mak ugut.. biar dia, mak da takde nanti baru dia tau..
    camtu la lebih kurang ayatnye..

    ReplyDelete
  3. kak nak minta alamat
    nak bagi hadiah penghargaan dari blog saya =)

    ReplyDelete
  4. Haha.. pandai diorang sayang akak ya.. mmg sejuk hati kalau dgr anak2 kecil cakap macam ni kan. Semoga esok dah besar pun jadi soleh dan baik ya.. amin

    ReplyDelete
  5. kira pulak yang tacing sekali sobsssss

    kadang memang kan kak. bila duduk saja2 mula emosi datang .kalau lah satu hari nanti aku takde. mcm mana anak2. mula la nak berdrama sobssss

    ReplyDelete

Post a Comment

Assalamualaikum...sudah baca rajin2 la komen,lg panjang lagi mama suka...

Popular Posts