meriahkah raya - part 2 rendang untuk mertua...eceh


assalamualaikum semua...

wahhh...tajuk tak agak-agak..hehehe..

ahad...dok melepak je dengan adelya dari pagi...
ye la takde apa nak dibuat, sekali en.azmi datang kat akak cakap
adik ipar ajak buat rendang...eh eh ye ke???

moh le ke dapor sambil mendukung adelya..
yikar dah siap bentang kat lantai dapur..en.azmi amik adelya
akak pun sinsing lengan baju, mengupas bawang dan segala bahan nak buat rendang,
pastu melangut je tengok mende lagi nak buat..
pastu mak mentua kata "awok buatlah rendang.."
ooo...ok gak tu,moh le kita merendang...blender segala bahan...abg ipar siap gi korek lengkuas kat belakang rumah, ye kita buat rendang cara akak la ye..harap2 sedaplah..
buat sikit je..kalau habis kita buat lagi sebab kata mak adik ipar tak suka makan lauk yg dipanaskan balik,jadi takpe kalau nak makan lg,bole je nak buat lagi,
akak buat rendang ayam arwah mak limah style...hehehe

pada hal masa masak tu jenuh berzikir dan berdoa..Ya Allah sedapkanlah rendang aku ni...
hahaha...sampai macam tu sekali la sebab takut rendang tak sedap
masa masak tu..akak buat rendang ayam,abg ipar buat rendang daging...
en.azmi tolong jaga anak..



rendang yang masih belum siap dimasak..
tetengah masak adik ipar datang bau...dlm hati harap2 sedaplah rendang tu..hehehe

buka puasa malam tu,kitorang makan rendang dan lemang,
nampak selera je dorang makan...haaa sedap la rendang akak tu agaknya ye...
akak rasa??? konpom la sedap..sendiri masak mestila kena puji diri sendiri...

ok la..kalau sedap mesti tahun depan akak buat lagi...

wassalam

Comments

  1. hahahaah tak zikir dan doa itu adalah bahan terpenting dalam memasak kan kak, especially kalau nak masak untuk orang hahahaa. tapi kan orang kata rendang ni makin dipanaskan makin sedap. kan.

    ReplyDelete
  2. kompen sedap tu kak. hihihi selamat hari akak sekeluarga.

    sama la kita kalau rendang kadang letak lengkuas sekali hihihi

    ReplyDelete
  3. sedap rendang kak lah.. tahun depan bole buat lagi.. :)
    ira x penah masak rendang sendiri.. confirm terkulat2 klu mak suruh..

    ReplyDelete
  4. wah...nampak sedap je rendang akak ni... ada nak buat lagi tak? saya nak pegi makan juga.. hihi.....

    ReplyDelete
  5. confirm sedap tu kalau tak ada yang bersuara =)

    ReplyDelete

Post a Comment

Assalamualaikum...sudah baca rajin2 la komen,lg panjang lagi mama suka...

Popular Posts