tak perlu guna astro, ada antena baru dah...

Assalamualaikum....

tak perlu piring astro dah la kita lepas nih, dah ada antena yang baru, mesti clear chanel tv kita lepas ni...hmmm ye lah sangatkan..

luluh hati mama ni pak jang, bila tengok gambar yang pak jang bagi tu, sampaikan mama berdoa "Ya Allah...Kau berikan balasan yang setimpal pada orang yang buat adikku jadi begini" ya jika untuk diri mama sendiri mama boleh terima, tapi bila kena pada anak-anak atau adik-adik mama, mama tak boleh nak terima...biarkan orang nak kata apa pada mama sebab doa macam tu, mama tak kisah...

Hati kakak mana yang tak sedih bila tengok keadaan adiknya begitu, dah la kakak tak dapat bersama-sama melalui saat payahnya adik...kata ibu...doalah pak jang kerana doa orang yang teraniaya ini inshaAllah makbul...pak jang dianiaya oleh kawannya kan...

mama tanya ibu...bolehkah kita doa, Allah patahkan kaki orang yang buat tu? kata ibu boleh saja jika betul orang tu sengaja untuk menganiaya...hmmm tak tunggu pak jang berdoa..mama yang berdoa dulu...biarlah walau bukan mama yang teraniaya tu...


Tengoklah... hati kakak mana yang sanggup lihat keadaan adiknya macam ni...kena operate kali kedua, kerana terdapat jangkitan kuman pada luka pembedahan yang pertama, sebelum ni masuk plate, kali kedua ni masuk antena/ariel...aduhai yang tengok ni pun dah rasa sakit, apatah lagi yang menanggungnya kan...moga pak jang tabah melalui ujian ini...

Sebelum ini...pak jang tinggal di rumah kawan, tapi kali ini kami berusaha memujuk pak jang untuk duduk di sini bersama kakak, senang kakak sendiri yang jaga, bolehlah kami selalu pergi tengok, kalau dikampung payah jugalah nak balik selalu, kalau disini, malam-malam pun boleh pergi rumah kakak..dan akhirnya mak ngah berjaya memujuk pak jang untuk duduk di sini sehingga sembuh..

mama tahu ada yang lebih teruk ujian dan dugaannya kan, ada yang lebih teruk sakit dan lukanya tapi mama tetap rasakan ianya teruk, kerana apa? kerana adik ini lahir sempurna sifatnya, dari kecil dia bersama mama tiba besar macam ni,patah kakinya,kalau arwah mak ada tentu berendam airmata tengok anaknya macam nih...kalau kesalahan sendiri takdelah mama kisah sangat,tapi ini disengajakan...alah main bola liga kampung pun nak berdendam...

Tabahlah mama...ujian untuk kitakan...moga pak jang sembuh sepenuhnya nanti, tak sabar nak bawa pak jang datang sini duduk dengan ibu...nanti boleh sambung check up dekat hospital banting je...

Allahummasolli a'la sayyidina Muhammad
Waala a'li sayyidina Muhammad

Wassalam

Comments

  1. Ya Allah teruknya kak. kesiannya adik akak. moga Allah balas selayaknya pada yang menganiaya dia tu. siannya. moga adik akak cepat sembuhnya amin

    ReplyDelete
  2. tulah kan biarlah dekat ngn keluarga blh ada yg tgk2kan.... ngeri tgk yg msh terbuka tuh... aduhla.... moga cpt sembuh la luka tuh ye.... kita yg tgk ni tersa ngerinya mcmne lah yg hadapi tuh

    ReplyDelete
  3. Allahu kak... sedihnya nengok...
    klu sy pun meraung tgk adik mcm ni... ya Allah.. moga pakjang cepat sembuh ya kak..moga2 proses penyembuhan kaki pak jang di permudahkan...doa banyak2... dan pada yg menganiayai tu ingatlah..balasan Allah itu tetap ada tak kira cepat @ lambat.... bertabah lah...

    ReplyDelete
  4. Ngeri saya tengoknya tu.. Rupanya adik akak yang haritu cedera tak baik lagi ya?
    Saya doakan moga adik akak cepat baik ya.. InsyaAllah
    Moga adik akak tabah menghadapi dugaan yang menimpa ni. moga juga lepas ni benda yang baik-baik je akan berlaku pada adik akak ni.. InsyaAllah..

    ReplyDelete
  5. Allah..
    smga cepat sembuh
    semoga dipermudahkan hendakNya..

    ReplyDelete
  6. ira doakan semoga adik kak lah cepat sembuh..
    ngeri tgk lukanya tu..
    semoga cepat2 sembuh dan pulih spt biasa..
    setiap yang berlaku ada hikmah disebaliknya dan setiap sakit tu penghapus dosa2 kecil..
    semoga tabah menghadapi dugaan ini..

    ReplyDelete
  7. Allahuakhabar..doa orang teraniaya makbul..insyallah..amin..

    bertabahlah aa seperti selalu...insyallah...

    ReplyDelete
  8. allah...teruknya luka
    saya faham kalau akak berdoa begitu
    saya juga kalau kena pada adik-adik saya, pasti saya doa benda yang sama
    lagipun kita tahu kita dianiaya kan

    apapun saya doakan adik akak tu cepat sembuh
    kesian tengok dia gitu...boleh jalan ke tu kak?

    ReplyDelete
  9. aduhai... Allahu Akbar. seriau aida tgk nyer la.
    sabo la ye. dugaan...
    lama tu kot nak pulihkan.

    ReplyDelete
  10. Teruk juga luka tu. Smoga adik AA cpt sembuh.

    ReplyDelete

Post a Comment

Assalamualaikum...sudah baca rajin2 la komen,lg panjang lagi mama suka...

Popular Posts