comel ke...apa rahsia???

Assalamualaikum....

Tersipu-sipu malu mama sengsorang masa baca komen yana dekat entri ini.. terkembang setaman lak senyuman mama..haisshhh...yana cakap mama comel siap tanya apa rahsia lagi tu..

mama takde rahsia pun yana, ada la amalkan petua tapi kadang-kadang buat kadang-kadang tak, kalau nak tahu kena pm mama lah, segan mama nak cerita kat sini...kahkahkah poyo betul mama ni kan..

sebenarnya mama takdelah comel pun, kamera effect je tu, yang membuatkan mama nampak comel lebih sikit pada yang lain tu...hahahah, kalau jumpa berdepan jangan terkejut ye, tak macam dalam gambar pun, muka mama macam permukaan bulan je, permukaan bulan ye... bukan berseri macam sinaran bulan okeh.

Cumanya adalah sedikit berangan nak menjaga badan walaupun dah berusia ni, kot dapat macam che ta tu...hehehe tapi tidaklah macam che ta cumanya nak nampak maintain walaupun dah berusia, tetap jaga penampilan, penampilan yang sesuai dengan usia la ye, tidaklah macam anak-anak remaja - walaupun terasa diri masih remaja kohkohkoh, ini remaja terlewat namanya...

penjagaan wajah..kalau ada baca entri sebelum ni mama memang setia menggunakan produk safi dari remaja sampailah ke usia dewasa ni, cuma di usia sekarang mama guna safi rania gold, dari pencuci muka, toner dan krim.

Penjagaan badan, mama agak menjaga juga lah badan mama ni,walaupun orang kata mama kurus kering tapi takpe kurus kering asalkan sihat dan ceria hehehe dan asalkan buah hati mama tak komplen...mama suka naik turun tangga, kalau buat kerja rumah mama tak buka kipas biarkan panas dan keluar peluh...lagipun mungkin keturunan juga kot sebab adik beradik mama takde yang terlebih besar pun, semua ikut arwah ayah kurusss je...

ok  lah tulis banyak-banyak kang ada yang muntah lak, dah macam entri nak memuji diri sendiri pulak ohoiiii...jangan muntah hijau ye...


nahhhh...gambar comel sekeping...larikkkkk

sebelum tu kita selawat dulu

Allahummasolli a'la sayyidina Muhammad
Waala a'li sayyidina Muhammad

Wassalam... sekian entri syok sendiri...cukup-cukuplah cerita mama dah berentri-entri nih, nanti kita citer pasal anak-anak pulak ye

Comments

  1. hehe! baru tadi dok cite pasal ni
    serius akak memang nampak comel
    kalau tak cerita ada anak-anak, mesti tak tahu akak dah kawin
    persis perawan kalau tengok gambar

    saya ni pun dah masuk 3 series ni nak start jugalah
    badan sendiri rasa tak sedap...tengah dok pikir apa yang sesuai
    lagipun orang perempuan kan, badan cepat rosak

    ephyra dah cuba dak kak? okay tak dengan akak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. alhamdulillah...semuanya kurniaan Allah, yang penting kita sentiasa positif dan bertenang dalam menghadapi apa juga ujian dan dugaan yang datang.

      Itula akak memang terasa nak menjaga badan juga bukan untuk kurus tapi jaga badan untuk sihat, ye lah makin berusia ni macam-maca penyakit boleh datang kalau kita tak jagakan.

      setakat ni belum nampak kesannya lagi, mungkin kena teruskan guna baru boleh nampak kesannya kan, inshaAllah akan cuba guna lagi, kalau ada perubahan yang positif akak share nanti ye.

      Delete
  2. Memang nampak sweet AA ni..
    Tak nampak mak beranak tiga tu..
    Akak pulak memang kena pasang kipas...
    Panas tak boleh tahan ooo..
    Memasak pun akak tala kipas tu kat akak jer :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. ai...malu pulak kita akak cakap sweet hehehe...apapun terima kasih kak.

      betul kak kadang-kadang panas memang tak tahan saya pun..berkipas juga lah

      Delete
  3. betullah , klu kat gambar tu nampak jambu jer . tapi klu tgk cermin , ada je kedut sana sini ... kulit saya dah tak jalan dgn safi rania diamond . la ni guna bio essence lak . alhamdulillah , nampak ada kesan .

    ReplyDelete
    Replies
    1. oh..akak setakat ni masih ok dengan safi rania ni, kalau dah tak ok nanti kena fikirlah apa yang sesuai pula..jangan dia minta yang mahal2 sudahlah...hehehe

      Delete
  4. muda belia :-))..mungkin faktor aa badan kecik dan murah senyuman kot

    ReplyDelete
    Replies
    1. mungkin itu salah satu faktor juga yan..hehehe senyum selalu inshaAllah nampak muda

      Delete
  5. Org kata nk nmpk muda kena sentiasa senyum&happy je, klu masam mencuka yg usia 20 blh nmpk 40 tau....;-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu cikna...senyum selalu walauapupun ujian dan dugaan yang mendatang..

      Delete
  6. Ira pun pakai safi rania gold, tu je yg sesuai dgn kulit muka ni..
    Untung org kurus tinggi ni.. ala2 model gitu.. pakai apa pun cantik..
    Sentiasa senyum tu yg buat awet muda tu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. setakat ni memang itu yang sesuai, kalau akan datang taktau lah kak lah pun...

      alhamdulillah semuanya kurniaan Allah, memang kalau badan kurus macam ni senang nak cari baju yang dah siap, sebab saiz memang ngam, tapi orang kecik pun ada kelebihannya, bak kata ustaz azhar idrus..orang perempuan yang kecik ni akan nampak sentiasa comey sebab dia nampak macam budak2 walaupun dah berusia.

      betul tu...senyumlah selalu walau apapun dugaan yang datang

      Delete
  7. haha.. kalau ramai puji tu pasti ya la tu...comel..
    alhamdulilah, ni pasti akak memang ada kehidupan yang aman, dapat tenang sentiasa dan bahagia dengan persekitaran yang dapat jadi awet muda tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe...takdelah comey mana pun aisy..

      Alhamdulillah...hidup mana yang tak dilanda badaikan, yang penting kita sentiasa positif dan senyum selalu walau apapun ujian yang datang, barulah hidup akan menjadi tenang,aman dan bahagiakan...InshaAllah

      Aisy pun nampak muda tau, macam 20an lagi tu

      Delete
  8. memang nampak comel tu sis... badan pun slim & comel..hehehe
    sy ni rendah tapi berisi gak..stress nak kurus,... hihikk..
    lama tak kesini..harap semuanya sihat...

    ReplyDelete
  9. akak memang comel cantik pun. tak macam anak tiga. kira dlu masa baru keluar uwais punya lah macam takdan sangat nak bersiap, bila dah tersedar yang kita ni ada suami, baru la terhegeh2 bersiap balik. huuuuuuu

    ReplyDelete
  10. alhamdulillah
    sama la dgn saya kalau buat kja rumah x suka buka kipas. bila dh siap semua, mandi bagai bru buka kipas. kipas pon buka ala kadar j.

    saya sejak lps bsalin ramai yg dok tnya awat nmpk kurus sangat.. adoii.. payahh jugak erk..
    padahal saya rasa biasa j bila timbanng berat..
    masih 53kg
    myb sbb bf dan mnm ephyra kot dan byk mnm air kosng

    ReplyDelete

Post a Comment

Assalamualaikum...sudah baca rajin2 la komen,lg panjang lagi mama suka...

Popular Posts