Saturday, 2 September 2017

Rindu yang paling sakit

Assalamualaikum...

Rindu itu paling menyakitkan apabila kita merindui pada insan yang tak akan kembali

12 ogos 2007 - emak
13 september 2007 - ayah

Beza hanya satu bulan sehari, 10 tahun berlalu namun rasa baru semalam peristiwa itu terjadi.


Menziarahi pusara arwah emak halimah bt jaafar sidek dan arwah ayah ibrahim bin ahmad. Moga mereka ditempatkan dikalangan orang-orang yang beriman dan beramal soleh. InshaAllah kita akan bertemu nanti.

Wassalam

15 comments:

  1. rindu yang tak akan dapat kita gambarkan macam mana perasaannya T.T

    ReplyDelete
  2. Sungguh mati itu pasti..kita mesti redha dengan qada dan qadarNya..namun kita sangat rapuh..dan PC sendiri takut kehilangan insan-insan yang sangat bermakna.SubhanaAllah.

    ReplyDelete
  3. Saya belum pernah mengalami keadaan begitu tetapi saya rasa kerinduan pasti ada jika berlaku. Lebih2 jika ayah dan ibu yang kita sayangi... bertabah dan berdoalah selalu untuk arwah ya...

    ReplyDelete
  4. betul tu kak...beza sebulan je mak dan abah akak ya..mereka memang pasangan disyurga sana...kita akan jumpa mereka..moga kita juga mcm mereka..yg pastinya yg hidup pasti akan mati..kdg2 terfikir hal ini..adakah ku pasangan pada suamiku di akhirat kelak..Allahu takutnya ingat mati

    ReplyDelete
  5. al-fatihah..hanya mampu sedekahkan doa dan al-fatihah untuk mereka.salam aidiladha sis

    ReplyDelete
  6. Semoga doa anak2 yang soleh ini dapat membantu arwah ibu dan bapa puan di sana. Amin ya rabbal Alamin.

    ReplyDelete
  7. Rindu yg tak dpt digambarkan dgn kata2, hanya Allah yg tau, yg termampu hanya menghadiahkan Fatihah selalu..

    ReplyDelete
  8. Amin...moga Allah menerima doa anak anak. Sebulan je beza ye Azra. Sedihnya .....

    ReplyDelete
  9. alfatihah, dah 10 tahun. semoga tenang disana

    ReplyDelete
  10. Semoga roh arwah emak dan ayah akak di tempatkan bersama orang-orang yang beriman. Amin.

    ReplyDelete
  11. betul tu kak... rindu yg tak kan dapat di hilangkan...

    alfatihah bt arwah mak n abah akak...

    ReplyDelete
  12. Alfatihah buat kedua-dua ibu dan ayah, AA. Semoga mereka tenang di sana. InsyaAllah, kita akan bertemu lagi.

    Memang bila dikenang, bukannya mudah nak merawat rindu yang hadir ni, AA. Begitulah juga saya, rindu pada arwah ayah dan abang yang perginya selang hanya tiga bulan. Sampai ke kini menanggung rindu yang tak dapat dilepaskan...

    ReplyDelete
  13. semoga arwah ditempatkan dengan org2 beriman. rindu sangat tu mama, dah la pergi tak kembali huhu. sedekah Alfatihah juga mama.

    ReplyDelete
  14. Benar kak. Rindu inilah rindu yang paling sakit. Di saat kita masih memerlukan, dia pergi dijemput Allah.

    Semoga arwah mak ayah Akak ditempatkan dalam golongan orang beriman. Begitu juga untuk arwah Mak Siqah.

    Al Fatihah.

    ReplyDelete

Assalamualaikum...sudah baca rajin2 la komen,lg panjang lagi mama suka...

Kisah cuti 4 hari..ijab qabul maklang & paklang

Assalamualaikum... Cuti 4 hari kemanakah kita? ni mama nak cerita cuti 4 hari mama hari hahaha..bertabahlah baca sebab berjela panjangnya,...