Saturday, 12 September 2015

Tutorial mekap

Assalamualaikum...

Hari sabtu ni takde buat apa jom kita belajar teknik bermekap dengan betul...

Oppsss...bukan mama yang nak bagi tutorial ni tau....haaa sapa yang nak bagi agaknya tu ye...hihihi meh sini mama tunjuk





Inilah orangnya yang akan bagi tutorial step by step asas untuk mekap....

Pertama sekali kita selongkar beg mama,tengok apa yang ada.. Oh sun block pun boleh guna sebagai krim siang.. Lepas sapu krim kita tepek bedak,kemudian pakai lip gloss..last sekali pakai losyen untuk lembutkan tangan...

Sekian tuto ringkas untuk bermekap...hadoiii anak dara ni dah pandai nak melawa ye.kena la mama sorok beg bedak mama tu...kalau tak jadi hakmilik adelya lah nanti.

Allahhumsolli a'la sayyidina Muhammad
Waala ali sayyidina Muhammad

Wassalam

9 comments:

  1. Cumel nya...cik yan pun tak reti mekap...
    :-))

    ReplyDelete
  2. Haha.. kecik2 dh jadi model mekap dan tutorial mekap ya dekya.. ai, kalau naim masa dia kecil, dia selongkar beg mama dan lipstik mama dibuatnya conteng merata.. adoi..stress rasa bila nk cuci tu, bukan sayang lipstik mana sb takla rajin pakai pun..

    ReplyDelete
  3. Hehe... Sama anak sy.. Pantang beg tangan dok kat bawah.. Memang habis lah..

    ReplyDelete
  4. jom join GA ni...rm200 menanti anda!

    http://nasuha-itsmyessay.blogspot.my/2015/09/giveaway-rm200-by-mkhaicom-2015.html

    ReplyDelete
  5. Blh la yaya mekapkan mokde ye..
    Biasa la gigirl.. layankan je la.. hihi..
    Nnt da besar skit, nk mainan mekap2 plk..

    ReplyDelete
  6. hehe...adelya ni comellah buat gitu
    budak perempuan kan, samalah dengan dak aisyah =)

    ReplyDelete
  7. hihi.comel je gayanya
    rania skrg dh mula nengok kita tenyeh lipstick pastu ralit je nengok.
    kalau cuci muka pon dia dh pandai tiru gaya

    ReplyDelete
  8. hahahahaha uwais pun gini kak. sampai abi dia kata. uwais lelaki la.mana ada orang laki pakai brush segala ni. baru dia letak balik hahahahaha

    ReplyDelete

Assalamualaikum...sudah baca rajin2 la komen,lg panjang lagi mama suka...