Tuesday, 8 September 2015

Cengkerang kura-kura

Assalamualaikum...

Sabtu lepas mamapapa dan anak-anak pergi ke nsk membeli barang,tengah mama sibuk mencari terung pipit. Sekali dengar abang adam bersuara

"Papa...cengkerang kura-kura"
"Bukanlah abang.."

Tahu apa yang abang adam cakap cengkerang kura-kura tu?


Ini haaa...cengkerang kura-kura abang adam tu...ini jering la abang adam,tapi sekali imbas memang nampak macam cengkerang kura-kura pun...hihihi

Sapa suka jering? Mama suka je... Jering digoreng lepas tu buat sambal bilis, memang sedaplah...tapi jaranglah dimakan, biasa dekat rumah tu ada petai je. Kalau buah hati mama kerdas pun dia bedal.

Ehhh ok lah...sambung nanti pula bebelan mama

Allahhumma solli ala sayyidina Muhammad
Waala ali sayyidina Muhammad

Wassalam

7 comments:

  1. Hehehe,...cengkerang yer adam, Saya tak reti nak makan jering.

    ReplyDelete
  2. hehe...kelakarlah abang adam ni
    bijak...bijak =)

    saya suka juga makan jering kak, buat sambal tumis
    kerdas, petai...perghhh...confirm bertambah makan nasi =)

    ReplyDelete
  3. tak suka jering .tak pandai makan
    .

    ReplyDelete
  4. heheheheh aah la mcm kulit kura2 hehehhe....
    suke tgk org mkn jering muda krup2 bunyi tp diri sendiri tak reti mkn jering...
    petai berhantu

    ReplyDelete
  5. Suka jgk jering goreng sambal dgn ikan bilis..
    Skali tgk mcm cengkerang kura2.. hehe..

    ReplyDelete
  6. suka makan.
    pernah dlu siap buat nasi goreng jering lagi. kikiki
    ayah kata menu terbaru ke..
    saya belasah je

    ReplyDelete
  7. aah lah tak pernah terlintas pun tu boleh jadi cengkerang kura-kura hihihihi.

    uwais panggil sepit baju tu ketam. mulanya heran jugak mana datang ketam tak beli pun. rupanya sepit tu dia panggil ketam kihkihkih

    ReplyDelete

Assalamualaikum...sudah baca rajin2 la komen,lg panjang lagi mama suka...