masuk pesbuk tau mama..


assalamualaikum...

hai anak mama yg sorang ni..
tau mana pulak dia pasal pesbuk nih???
hehehe...suruh mama amik gambar dia pastu ckp
"nanti mama masuk dalam pesbuk tau"

tau je abg adam ye,pada hal mama tak pernah bgtau pun kat dia pasal pesbuk nih...



tengoklah tu semangat je nak amik gambar..

"mama..cepat la amik gambar abg dgn baby ni...nanti mama masuk dlm pesbuk tau"
hehehe...mama layan je la,tengah mood baik..
kalu takde mood..tengok je la..

abg adam ni suka tengok citer tanah kubur,
pastu suka la tanya-tanya..
"mama..kalu org jahat mati masuk tanah kubur ye?"
"iye..kalau yg baik pun masuk tanah kubur juga.."
"mama..nanti kalau abg mati,abg masuk tanah kubur la mama..."
"iye...kalau mama mati pun masuk tanah kubur juga.."
"alaaa...abg taknak la mama mati..."
huhuhu...tau ke abg mati itu apa?

pertanyaan abg adam pun dah macam-macam sekarang..
"mama..Tuhan tu dekat mana?"
"Tuhan ada dekat mana-mana je,Dia tengok abg.."
"ye la..Tuhan dekat mana? dekat atas langit?Allah mama?Tuhan dengan Allah tu lain ye mama?"
"Abg Allah tu satu je.."
abg ingat Allah dan Tuhan tu berbeza...ada dua..
nak terangkan pun kena guna ayat yg mudah abg faham...

mama tahu...bila abg bertanya maknanya sel-sel otak abg sedang berhubung...
abg mmg seorang yg banyak bertanya..
kadang2 sampai mama tak dapat nak jawab apa yg abg tanya..

abg nampak kapalterbang...lepas tu abg bertanya pasal kapalterbang..
hinggakan mana rumah pilot kapalterbang pun abg nak tau...
ahahahaha...macam mana mama nak jawab?
pilot kapalterbang tu pun mama taktau sapa...
semoga anak mama ni membesar dgn sihat,cerdas dan bijak ye..
mama sayang abg...

wassalam


Comments

  1. Bebudak pon dah pandai kan. Buat FB satu utk adam ☺☺

    ReplyDelete
  2. sama macam anak saya.sikit2 mesti suruh tunjuk kat abah

    ReplyDelete
  3. mcm mcm pertanyaannya kan. inshaa Allah satu hri nti abang akan paham semuanya..
    *
    sama lah juga dgn saya akak.saya pon nk mnta maap andai pernah menguguris perasaan akak dlm sedar atau tidak.
    tima kasih sntiasa doakan utk saya.smga semuanya baik baik aja nnti.doakan smga segalanya dipermudahkan buat saya ye akak

    ReplyDelete
  4. Di fasa serba nak ambil tahu ni. Memang kena banyak bagi tumpuan kat diorang pada masa ni kan.. kagum saya akak ada 3 anak kecik, rumah nampak sentiasa kemas tu. Saya setakat ni, dengan dua anak ni rasa terkejar2 masa kalau nak buat semua. Jadi, kalau hari kerja pilih masak, main dengan anak, layan dia bercerita dan kemas sikit2. Ada masa yang Naim bercerita macam2 atau nak saya bacakan buku berkali2, mula naik angin.. Mula rasa bersalah banyak masa berblog, itu yang tak nak aktif sangat sekarang.. saya baru nak memgajar naim nazif mengaji..malu, selama ni buat pun sekali sekala.

    ReplyDelete
  5. kalau si afif pula, mama ambil gambar masuk blog...hehe
    budak-budak sekarang memang keletehlah kak
    macam-macam soalan diorang tanya yang beyond pengetahuan kita
    memang pening nak menjawab =)

    ReplyDelete
  6. pandai nye abg adam suh msk fesbuk..
    mesti selalu tgk mama amik gmbr, lps tu msk fesbuk.. hehehe..

    ReplyDelete

Post a Comment

Assalamualaikum...sudah baca rajin2 la komen,lg panjang lagi mama suka...

Popular Posts