"mama..iyen totiti.."


assalamualaikum..

cerita tentang anak kedua akak..
adrien nih..apa yg akak boleh katakan,
dia seorang yg agak berdisiplin la...
balik dari taska, selipar yg dia pakai dia akan letakkan elok2 dekat rak kasut, sama mcm semasa yg dia ambil, klu kasut lain ada kat tempat tu, dia akan letak kasut lain tu kat tempat lain,
yg penting selipar dia mesti ada ditempat yg sama dia ambil tu...huhuhu

sekarang ni pulak..
memang semua benda kalau boleh nak buat sendiri,
pakai baju dan seluar nak buat sendiri,
walapon sebenarnya tak berapa nak reti..
rapat dgn en.azmi, sikit2 papa,sikit2 papa..
papa mandikan,baju papa pakaikan..
mama nak bg pakai...
selamber je dia cakap
" nak pakai kat papa.."
sambil lompat-lompat...geram jek...

dah 2 tahun 6 bulan umurnya, tp cakap masih pelat..
takpe lah lambat sikit ye...
"mama tak bonggeh..."
dulu-dulu akak tak faham juga apa yg adrien ni cakap,
tp setelah akak buat kajian baru akak tahu, rupa-rupanya adrien tak boleh sebut huruf 'L'
ponggis = polis
bonggeh = boleh (tak bonggeh maksudnya tak boleh la..hehehe)
bongga = bola...
macam-macam lagi la, kalau adrien ckp laju-laju lagi susah nak faham...

"mama..iyen totiti" dalam bilik air disuatu pagi...
akak pun tak faham
"buat apa?"
"iyen totiti" sambil tunjuk dia berus gigi...
ohhh...barulah fahammmm..
"mama..adrien gosok gigi.." hahahaha

adoiii..takpe la kan lambat sikit bercakap,asalkan dia nak bercakap pun dah ok...


gaya adrien yang sedang berusaha utk memakai seluar sendiri...
hehehe..sangat kelakar waktu ni,walapon tak berjaya tetap berusaha,
nampak mama amik gambar,nak peace jugak, tetapi seluar tetap tak berjaya dipakai..
tetap nak masuk dua2 kaki kat satu bahagian seluar tu..
bila nak dibantu tak dibagi...
ikutlah nak asalkan bahagia...

wassalam


Comments

  1. haha, ingatkan apa totiti tadi, rupanya nak gosok gigi. comel je kalau macam ni, Tk pe, tak lama tu sikit2 Adrien pandai sebut dengan betullah tu.. Dia kecil lagi tu kan..

    ReplyDelete
  2. eh adrien ni lahir bulan 12, 2011 ke?
    umur dia sama dengan aisy. aisy lahir 2/12/2011, umur dia pun 2 tahun 6 bulan
    aisy saya pun pelat kak
    kadang tak paham apa dia kata..hehe
    tapi sebenarnya merekalah penyeri walau pelat kan =)

    ReplyDelete
  3. adrien yg comel & cool..
    tak pe, nnt lama2 ok la cakapnye tu..
    tp nmpk gaya diyen ni cam x bnyk ckp sgt..
    cool je..

    ReplyDelete

Post a Comment

Assalamualaikum...sudah baca rajin2 la komen,lg panjang lagi mama suka...

Popular Posts