Friday, 3 June 2016

Salam jumaat

Assalamualaikum...

Sedar tak sedar hari ni dah jumaat terakhir di bulan sya'ban. Isnin nanti dah ramadhan, moga diberi kesempatan untuk kita bertemu dengan ramadhan nanti inshaAllah.

Dikesempatan ini, mama memohon maaf andai ada tersalah kata atau terkasar bahasa semasa komen di blog kawan-kawan dan maaf juga andai entri mama ada membuatkan kawan-kawan terasa hati, Selamat menyambut ramadhan yang bakal tiba, moga dapatlah kita tambahkan amalan dibulan ramadhan nanti, semoga ramadhan kali ini akan lebih baik dan lebih bermakna buat kita semua.

Teringat puasa di zaman kanak-kanak dulu...sehari sebelum puasa,mama dan kawan-kawan kalut beli jajan dekat kedai makan puas-puas sebab katanye esok dah tak boleh makan lagi..aduhai macamlah berpuasa tu satu harikan, tak boleh makan langsung, pada hal malamnya boleh je nak makan. Mama siap bertanding dengan kawan-kawan siapa puasa habis sebulan.siapa puasa penuh dapat duit raya lebih hehehe.

Berpuasa dikampung waktu kecil mestilah seronok dan meriah,malamnya orang sibuk solat tarawikh kami sibuk bermain,malam tujuh likur pulak sibuk memasang pelita keliling rumah,pada hal tak tahu pun apa tujuan pelita dipasang pada malam tersebut,ada pula yang terlebih semangat mencari buluh dan buat pelita, memang suasananya meriah dan sangat seronok,mungkin sebab masih kecilkan sekarang dan tua ni seronok jugalah, tapi takdelah nak beria sangatkan.

imej dari pakcik gugel

Ok lah selamat berpuasa ye semua..

Wassalam

16 comments:

  1. Ramadhan kareem.
    Salam maaf zahir batin yea.

    ReplyDelete
  2. Selamat menyambut ramadhan Ilah...
    Akak pun sama nak mohon maaf andai ada komen2 yang mengguris hati.
    Zaman kanak2 berpuasa sungguh menyeronokkan walaupun makanan berbuka dan bersahur tak semewah skg.

    ReplyDelete
  3. Maaf zahir batin AA, moga diberkati dalam bulan mulia tang bakal tiba.. ok jom sapa yang penuh tapi tolak ABC la, kalau AA preggy tak aci ehh..hehe..

    ReplyDelete
  4. sama lah dgn saya. mohon maaf juga andai pernah menguris hati dan perasaan akak spnjnh kenal di alam maya ini..

    selamat berpuasa juga buat akak sekeluarga..

    ReplyDelete
  5. Selamat menyambut ketibaan Ramadan :)

    ReplyDelete
  6. Selamat menyambut Ramadhan juga ya dari saya!

    Harapnya kali ni amalan kita akan berlipat kali ganda hendaknya.

    Kisah Ramadhan dulu-dulu dengan sekarang memang jauh berbeza. Mungkin juga dulu kita kecil lagi, tak banyak benda nak fikir. Yang happy-happy aje dalam ingatan. Sekarang ni banyak tanggungjawab dah. Tak sempat nak rasa teruja sangat menyambut raya ni.

    ReplyDelete
  7. Pantas masa berlalu ramadhan 1437H dah nak menghampiri kita AA
    Berharap kita dpt beribadah hingga akhirnya.
    Salam takzim & maaf dari kakak.

    ReplyDelete
  8. salam jumaat aa

    maaf diterima..yan juga mohon maaf andai ada penulisan yan yang menguris hati aa

    ReplyDelete
  9. Minggu depan dah posa...sekejap betul masa berlalu
    semoga kita mendapat keberkatannya...
    mohon maaf jika terkasar bahasa

    ReplyDelete
  10. Sememang nya memori semasa zaman kanak2 menyambut Ramadhan manis sekali....semoga Ramadhan kali ini lebih bermakna untuk kita semua...

    ReplyDelete
  11. Salam ramadhan.. mohon maaf andai ada salah & silap.. semoga kita semua dpt beramal sungguh2 dlm ramadhan kali ini..

    ReplyDelete
  12. Selamat berpuasa mama..=) walau tu kenangan zaman kecik tp skrg ni pun still apply lg nak2 klu berpuasa diperantauan dgn kwn2 ..ada2 je konon nak repeat knngan zaman kecik dulu.. haha...bestnya..

    ReplyDelete
  13. selamat berpuasa Ilah. Akak pun sama minta maaf kalau ada komen2 yg terasa di hati.
    puasa sekarang dgn zaman kecik2 dulu mmg lah banyak bezanya. Dulu mana fikir apa, asyik fikir habis puasa nak raya jer.

    ReplyDelete
  14. Salam Ramadhan ye Sis..
    Semoga puasa kita tahun ini beroleh syafaat Ilahi

    ReplyDelete
  15. Sama lah AA..maaf jika terdapat salah silap juga ya...
    moga Ramadhan kali ini lebih diberkati ..amin :)

    ReplyDelete

Assalamualaikum...sudah baca rajin2 la komen,lg panjang lagi mama suka...