mama kena arah dan tetamu

Assalamualaikum...

anak-anak mama ni memang mudah bab makan. Semalam hajat hati tak mahu memasak sebab dah agak lewat sampai ke rumah. Mama pun duduklah diruang tamu menonton tv bersama anak-anak, sekali adrien datang

"mama tak masak nasik ke?" tanya adrien,mama pun tengok sambil menggeleng
"mama pegi nga masak nasik..yen ngapar ni.." hahaha...hadoiii mama dah kena arah masak nasi pulak dah..terpaksalah mama memasak,baru je nak memalaskan diri sendiri hahaha

anak-anak mama ni senang je ada nasi dengan ayam goreng pun dah mencukupi, kalau adrien nasi, ayam goreng dan kicap, kalau abang adam kadang-kadang tak mahu kicap, "nanti abang hitam" katanya .. adoi abang ni makan kicap mana boleh hitam pun

"mama ni makan la kicap,kicap ni sedappp tak pedas pun mama" itu ayat adrien bila nak suruh mama makan kicap..hahaha macam-macamlah anak-anak ni, ada je nak buat mama tercekik masa makan.

 (gambar bila punya pun mama tak tahu ni hehehe)

gaya adrien..konon-konon manja la ni dengan bear warna pink..hehehe saje tu adrien mengusik adelya dengan ambil bear pink ni,apalagi marahlah adelya bila barangnya diambil..

Malam tadi ada tetamu datang, tak sempat nak selfie hahaha, bukan saja tak sempat selfie, berjumpa dekat pagar je tak sempat diajak masuk rumah pun,datang bawa buah tangan dari kampung pulak tu, mama yang tak sempat sediakan apa-apa, air segelas pun tak jamu...haiii teruk sungguhlah. Ada rezeki boleh jumpa lagi ye...semalam yang ikut mama dipagar tu adrien, bukan abang adam..

Pesanan buat anak-anak mama :

Nikmat terbaik adalah segala kejadian yang membawa kita semakin dekat kepada Allah, walaupun itu menyakitkan kamu.

Allahumma solli ala saiyyidina Muhammad
Wa ala aali saiyyidina Muhammad

Wassalam

Comments

  1. padan muka mama..baru nak bermalas ye..sekali anak soleh sound dia lapar.hehe

    ReplyDelete
  2. saya pun penah kena camni
    ingat dia dah kenyang makan dekat rumah wan dia
    lagipun saya sendiri yang suap time tu
    balik rumah dia suruh masak juga
    dia boleh kata rumah wan lain, rumah mama lain...citt =)

    ReplyDelete
  3. kadang abg Pae pun pandai gak mengarah... hehe.. Ibu buatkan susu..sllu mcm tulah arahan nya... hihi..
    rezeki tu kak tetamu dtg bawa buah tgn walaupn tak sempat jamu apa...:)

    ReplyDelete
  4. my anak buah janji ada telur goreng dan kicap , dah cukup dah . semua 5 org pun mcm tu . jadi klu mamanya malas , masak je nasi . telor goreng sendiri . sbb tu stok telur kena sentiasa ada ...

    ReplyDelete
  5. kalau cucu yn...sambal belacan dan ikan kering memang kesukaan mereka :-))

    ReplyDelete
  6. comelnya teletah anak-anak. penyejuk hati ibunya. cuma kadang2, saya pula yg jadi kurang sabar dgn anak buah bila dorang ni nakal sangat. haip2! jadi abang adam suka minum susu tak? boleh jadi putih cepat. hihi.

    ReplyDelete
  7. Haha.. samalah kes kita ni kak.. Ahmad berdua ni pun ada gak arahkan saya masak.. padahal yang kelakarnya kita ornag baru balik makan kat luar.. nazif masa tu makan sikit je..tapi bila dah sampai rumah,dia merengek2 minta nak nasi.. ada ke..

    Kedua Ahmad ni masih lagi suka makan nasi dgn kicap.. senang gitu kan.. makan yg payah2 kita gak yang kena fikir lama nk masak

    ReplyDelete
  8. kak Long qalesya kalau dpt nasi dgn telur goreng letak kicap lagi2 dia makan hehe ...

    ReplyDelete
  9. Alahai sian mama kena arah dah.hihi
    mama kena tampal kertas bgtau cuti masak

    ReplyDelete
  10. kan kak kadang kita malas tapi bila anak sebut je nak makan terus automatik bangun tuju dapur. demi perot malaikat kecik tu hihihihi

    ReplyDelete
  11. camtu la anak2... mane leh tgk mama dia rileks skit..hahaha..same la kite Mama Aryan Azra

    ReplyDelete

Post a Comment

Assalamualaikum...sudah baca rajin2 la komen,lg panjang lagi mama suka...

Popular Posts