Monday, 22 June 2015

cerita dalam kereta

Assalamualaikum...

banyak sangat ye cerita mama sampai berentri-entri...hehehe tergila kuasa pulak, ok lah sekarang berbalik pada cerita buah hati pengarang jantung mama yang bertiga tu...

Hari ni genaplah usia anak dara mama adelya azra 1 tahun 10 bulan, 2 bulan lagi dah 2 tahun, alahai.. sekejap je rasa masa berlalu, adelya pun dah bermacam akal dia mama tengok.

Bab bergaduh dan berdengki dengan abang adrien jangan cakaplah, ohoiii...sesak je nafas mama tengok bila mereka berdua berbalas pukul memukul, adelya sekarang kuat mencubit pula tu, pantang silap sikit,abg adrien pun jadi mangsa cubitan adelya tu, tempatnya mana sempat je, biasa tangan dan belakang abg adrien yang menjadi mangsa,sampai menangislah abg adrien dibuatnya, pernah juga mama kena cubit hmmm... patutlah abg adrien menangis, berbisa rupanya cubitan adelya ni, sakit wooo...



berdengki dengan abg adrien, ini masa pergi kuantan hari tu, elok-elok je abg adrien baring atas riba acu(adik ipar mama yang bongsu),adelya tengok je terus dia ke bahagian belakang,selamber dipijaknya perut abg adrien, pastu berebut nak baring atas riba acu juga, hai macam-macam adelya ni tau...


gambar kiri dalam kereta masa balik dari fraser's hill, itu bergaduh juga dengan abg adrien, elok-elok abg adrien dok tengok citer upin ipin,adelya terus ke belakang rampas tab,kemudian laju-laju ke depan, muka bangga je dapat rampas tab tu, heee...geram mama dibuatnya teruslah kecoh dalam kereta tu, abg adrien bising dok minta tab " baby..yeyen nak tab" " tak oyeh..." kata adelya.
Tengoklah headband yang mama beli, tak sampai seminit lekat dikepala, dia lekat dekat ketiak je berjam-jam, kalau pakai topi, takpe pulak dia nak cabut, elok je lekat kat kepala tu lama-lama..hadoiii,itu pakai topi upin ipin abg adrien.

Kalau dengan abg adam memang baiklah, kalau tengah makan apa-apa dalam kereta, abg adrien mintak, jawabnya "tak oyehhh" kalau abg adam minta,laju je dia hulur bagi kat abg adam, kalau abg adrien buat dia pun,pergi mengadu dekat abg adam "abg..ngok yeyen buat" sambil nangis "ok..abg gosok ye" kata abg adam sambil gosok tempat yang abg adrien pukul. " dah...dah.." sambil pujuk adelya supaya berhenti menangis.

Buah hati papa ni...kalau tak nampak papa je sibuklah tanya " mama..ane papa?" selagi tak nampak selagi itulah tanya, bila abg adam cakap je "tu..papa dah balik" terus melompat-lompat " ye..ye.. papa dah alik" kemain gembira lagi adelya, kesayangan papa nih, buat nakal sikit pun tak kena marah. semalam ditumpahkannya susu tepung yang mama isi dalam tupperware untuk dibawa ke taska ke atas sofa, adoii menyirap mama tengok, kali ni bekerjasama pula dengan abg adrien, siap dicedoknya susu tu, siap cakap " mama...ini yen cedok tanah ni" amboiii...tanah katanya??? dah ditabur-tabur susu tu macam main korek pasir tepi pantai..menyirap mama...pakatan budak bertuah dua orang ni lagi dasat nih,mama kena bersedia, ntah nanti apa pula mereka nak buat.ada sajalah idea budak-budak bertuah ni tau...

Allahhumma solli'ala sayyidina Muhammad
wa'ala ali sayyidina Muhammad


Wassalam

7 comments:

  1. adelya adelya.. panjang akainya ye..
    sian abg..hihi
    anak papa.sama mcm rania
    skrg ni tetiap mlm nk tunggu ayh dia blk surau dlu pastu bru nk lena. bila nk lena siap pergi lentok kepala kat perut ayh dia..
    golek sana sini

    ReplyDelete
  2. hihihi..budak2 tengah panjang akal & aktif... nakal2 pun mama syg... anak ayah adelya...:)

    ReplyDelete
  3. Comel je yaya...
    yaya tak oyeh.. hihi...

    ReplyDelete
  4. adik beradiktu memang gini. anak akak dah besar ni pun lagi kuat bergaduh..
    dulu gaduh kecil2an sekarangni gaduh mulut, kaki tangan semua bergaduh..
    geram sangat tapi tuler kejap gaduh kejap lagi pnyler mesra..

    ReplyDelete
  5. akal tengah bercambah hihihihihi...

    kalau headband tu abg adrien yang punya mesti dia pakai tak nak bukak2 hihihi

    kuat mengusik ni

    ReplyDelete
  6. hehe...saya teringat afif dan aisyah yang lebih kurang aje perangainya
    asyik bergaduh aje, tapi yang biasa mulakan dulu dak aisyah tu lah
    ada aje barang abang pegang yang dia nak rebutkan
    kadang buku sekolah abang pun direbutnya =)

    ReplyDelete

Assalamualaikum...sudah baca rajin2 la komen,lg panjang lagi mama suka...