Thursday, 25 May 2017

Princess

Assalamualaikum...

1 hari lagi inshaAllah kita akan bertemu ramadhan, moga dipanjangkan usia kita untuk bertemu ramadhan. Sudah buat persiapan untuk bertemu ramadhan? InshaAllah moga semua dah siap ye. Banyak persiapan yang perlu mama buat nih. Moga ramadhan kali ini lebih baik dari yang sebelumnya.

Okeh...ada anak perempuan seorang walaupun ganasnya bukan main, tapi manja sangat budak sorang tu. Walaupun ganas tapi kalau tengok barang warna pink mesti dia nak dan cakap barang tu dia punya. Ini dok cakap nak basikal pink, tapi belum dapatlah mamapapa sediakan sebabnya kalau nak beli kena beli sekali 3. Kalau beli 1je mesti akan berebut, nak beli sekarang memang takde bajetlah pulak. InshaAllah mama dah bagitahu lepas raya baru beli, kasi bernafas dulu kikiki.

Mama kesianlah dekat anak-anak tu sebab anak-anak jiran semuanya ada basikal. Pernahlah adelya masuk rumah muka sedih je, mama tanya kenapa? "Dorang semua ada basikal yaya je takde" sebenarnya dia ada 1 basikal yang pakjang bagi sebelum ni tapi dah patah basikal tu..ye lah adrien pun dok pulun naik jugakan. Sabar ye anak-anak sikit je lagi ni haa bajet cukup je mamapapa beli, sikit je lagi duit tabung nak penuh kikiki..nak beli 1 je dulu memang tak boleh sebab memang mereka berebut..aishhh

Hari tu jalan-jalan cuci mata,mama nak beli barang rumah sekali ternampaklah payung bersusun ditepi tangga kedai tu, nampak warna pink terus adelya teruja tapi en.azmi tak bagi beli yang tu sebabnya plastik dah terkoyak, mama pun rembat je lah payung lain warna hijau sebab ternampak gambar princess pada payung tu. Adelya memang taknaklah sebab hijaukan, mama buat pekak je, meraunglah member ni. En.azmi terus je bawa kereta, sampai nursery bunga mama buka payung yang dibeli, bersinar terus mata adelya.


Maunya tak bersinar mata bila nampak princess keliling payung tu, suka teruslah walaupun warnanya hijau yang penting ada princess banyak..hehehe jiwa gigirl sangat nih.


Tengoklah tu gembira sangat. Itu pakai baju taska lama rindulah tu dekat tecer-tecer, selalu disebut-sebut nama tecer. Mama pun belum ada masa nak bawa anak-anak jumpa tecer dekat taska lama. Banyak jasa tecer-tecer kat taska lama tu.

Adelya ni pun dah tak sabar nak sekolah, bila orang tanya dia cakap dia dah sekolah dekat pasti hehehe..sabar ye adelya tahun depan yaya sekolah ye, tak lama lagi dah. Dekat rumah pengasuh dialah yang jadi kawan borak dengan pengasuh. Kadang mama pula jadi malu dengan mulut potpet dia tu.."ee...perut ibu besar, perut mama saya kecik je" "besarnya lutut ibu,lutut mama saya kecik je" ya Allah malu mama tau tak, tapi pengasuh gelak-gelak je. Ni nak kata mama kering ke apa ni???

Dekat taman dah 3 hari bila tengah hari je black out, yaya pun membebel la "kipas rumah ibu ni asyik rosakk jee, kipas rumah saya elok je,jomlah pergi rumah saya" adehhh yaya ni, takde letrik memang la kipas tak pusing, kalau pergi rumah kita pun kipas tak pusing jugakla hahaha. Yaya pun mama tengok berani sikit rajin menegur kawan-kawan, jiran-jiran pun dia rajin tegur. Mengaji pun alhamdulillah rajin pergi, huruf pun dah kenal, baca pun dah boleh, legalah mama dekat rumah pun rajin nak baca kadang suruh yeyen ajar,kadang mama,kadang papa. Kuat menyepah barang pun dia jugak,kuat buat hal dengan abang-abang pun dia jugak,selalu dia dimenangkan oleh papa tapi kadang kena juga hanger hehehe...walaupun geng mama tapi anak manja papa nih.

Wassalam

9 comments:

  1. yaya, nanti mintak mama basikal baru ea.. hihi

    ReplyDelete
  2. alahai... manis si anak dara berpayung hijau.

    ijat ptg hari sampai umah, terus kayuh basikal.
    ronda dlm beberapa minit.
    ngurat awek kiri kanan umah.

    ReplyDelete
  3. Biasa tu, dah kat atasnya abang dua org, tentulah sikit sebanyk perangai melasak tu ada kan yaya.;)
    Comey payung yaya, meh acik nk berpayung ngn yaya boleh tak?

    ReplyDelete
  4. Selamat berpuasa untuk awak juga Azra....
    Namanya gegurl mmglah suka warna pink. Alolo cantiknya payung dia. Macam Puteri Lilin ah.

    Adelya, sabar sikit, lepas Raya nanti beli basikal guna duit Raya ek

    ReplyDelete
  5. ala comell... doa la kite 2-3 tahun nanti dapat baby girl jugak sorang, hiks. sekarang sume boy =)

    ReplyDelete
  6. Tak lama lagi tu Adelya dapatlah basikal. Nanti kalau belikan dia sorang aje, kasihan pulak abang-abangnya ya. Tapi kenapa minta basikal kat mama? Pergilah merengek kat papanya. Kata anak papa ^_^

    ReplyDelete

Assalamualaikum...sudah baca rajin2 la komen,lg panjang lagi mama suka...