Monday, 29 May 2017

Basikal bunga coklat

Assalamualaikum...

Minggu lepas khamis malam Adrien bagitahu mama jummat besday mualimah aminah "yen nak bagi hadiah" kata adrien.aah sudah mana mama nak cari hadiah pulak? Dalam waktu yang ada lepas anak-anak balik mengaji bergegas mama ajak mereka keluar pergi cari sesuatu untuk diberikan pada mualimah, idea mama dah ada tinggal nak cari barang je.

Sampai dikedai ingatkan mama nak la beli barng yang mama dah fikirkan tu, rupanya adrien punya idea tersendiri dia tunjuk dekat mama apa yang dia nak, mama tunjuk benda lain dia tetap tak mahu, nak juga barang yang dia nak. Budak adrien ni memang tetap pendiriannya ok. En.azmi pujuk suruh beli benda lain pun dia taknak. Akhirnya mama belikan juga apa yang dia nak teruss senyummm...geram je tau tak.

Balik rumah mama buatlah apa yang patut dengan barang yang dibeli tu. Puashatilah adrien tengok hadiah yang bakal dibagi pada mualimahnya tu dah siap. Mama pun tak tahulah ok ke tidak, hentam sajalah..janji adrien gumbira. Asyiklah tersenyum tengok hadiahnya tu. Pagi pergi sekolah mama hantar dan terus letak atas meja mualimah. Takut pula jika adrien pegang nanti habis berterabur semua barang.


Inilah rupanya hadiah yang dipilih adrien. Basikal dengan sebakul gula-gula dan bunga. Mama pun tak pandai nak buat apa, ingat nak buat jambangan bunga coklat tapi ini yang dipilih adrien, jadi buatlah apa yang boleh. Konon-konon dah kreatif sangatlah mama ni kan..heheh oklah janji adrien gembira. Harap mualimah aminah juga gembira terima hadiah dari adrien ni.

Wassalam


12 comments:

  1. Oh, cantik lah sangat tu, tapi..ingatkan basikal betul2, hehe.
    Sayang yen kt cikgu dia yer

    ReplyDelete
  2. Cantik dah tu mama... Pandai yen pilih hadiah

    ReplyDelete
  3. Cantik basikal pilihan adrien.. Pandai dia pilih..
    Cantik juga gubahan mama.. Mesti mualimah suka tu..

    ReplyDelete
  4. Cantik dan kreatif.. Bagus Adrien, ada citarasa sendiri..

    ReplyDelete
  5. Ok dah tu AA..
    Cantik basikal tu..

    CH belikan mrk tupperware balut dgn plastik bunga.. bunjutkan keatas .. letak bunga.. itu lah hadiah hari guru mrk bertiga..

    ReplyDelete
  6. pandainya adrien pilih hadiah ni kak... kretip btl otaknya... kalau acik dpt pun acik suke...

    ReplyDelete
  7. Bijak Adrien memilih hadiah ...cantek..Dah tentu cikgu nya terharu menerima.

    ReplyDelete
  8. bijaknya adrien...cantik..

    ReplyDelete
  9. Kreatif jugak idea Adrian tu Azra. Ikut kita idea mak mak ni asal cikgu bagi jerlah tudung hihi

    ReplyDelete
  10. Oh, kira kreatif jugalah tu, AA! Bila tengok tajuk ingatkan Adrien nak hadiahkan cikgunya sebuah basikal. Naya omak den! Hahaha!

    ReplyDelete

Assalamualaikum...sudah baca rajin2 la komen,lg panjang lagi mama suka...