Dia dan bantalnya

Assalamualaikum...

Kecik-kecik dulu siapa ada bantal busuk atau ada yang masih punya bantal busuk sampai sekarang ni?kawan mama ada yang macam tu, sampai dah berkahwin pun masih simpan bantal busuk..hehehe

Ini mama nak cerita pasal budak sorang ni, anak soleh mama si adrien aryan tu haa... Adrien dan bantal berpisah tiada, tapi Adrien nih tidaklah melekat pada satu bantal je, tapi banyak bantal, tapi bantal-bantal itu memang bantal lama dari abang adam membawa ke adelya, memang itu akan jadi bantal yag diusungnya. Bantal-bantal yang ada tu memang dah lusuh la kan, takde bersarung pun, kalau dicampak dalam laut pun rasanya mau mati segala hidupan yang ada dalam laut tu

Kalau dirumah sambil tengok tv memang akan diusung bantalnya, tapi kalau keluar rumah pergi berjalan pun dia akan tetap bawa bantalnya tu. Kalau perjalanan jauh bantal itu digunakan semasa tidur dalam kereta, satu peel adrien nih walaupun dalam kereta kalau dia nak tidur mesti nak berbaring.. ohoii kadang itu pun jadi gaduh, yelah abang nak duduk dia nak tidur, nak tidur pula dengan selesa, geram je dibuatnya tau, dah la kereta sekangkang kera dibantainya pula bertekak dua beradik tu, mama pun berasaplah, sikit lagi je nak keluar suara soprano tahap boleh pecah cermin keretalah dibuatnya tu haaa..



Tengoklah gaya tidurnya tu dalam kereta habis kepala, kaki tangan atas abang sepupu, sampaikan abang adam terpaksa mengalah duduk ditengah cenggitu, ini  masa berkonvoi ramai-ramai, biasalah anak-anak buah mesti nak duduk ramai-ramai dalam satu keretakan, walaupun sempit macam tu tetaplah mereka gembira senang hati, itulah kanak-kanakkan seronok tengok mereka, gembira bahagia tanpa fikir apa-apa, bergaduh lepas tu baik semula..kalau cenggini gayanya mulalah mama terfikir nak beli van je..kikiki, seronok dapat beramai-ramai dengan anak-anak macam nih.



Nampak tak adrien tu??? Masa ni dia buat hal tak mau tinggalkan bantal dia tu haa.. tengok tu depan pelamin tu dia tidur baring dengan bantal sambil hisap jari, ohoii...mama perati je dari jauh, macam-macam gelagat budak sorang nih, takpe lah nak asalkan senang rasa dihati, cuma mama malu la bantal mu itu terlebih belacan dah dari belacan campak ke laut mati segala ikan jerung..kikiki

Itulah adrien dengan bantal-bantalnya, siapa ada anak yang macam nih, macam mana nak buat anak berhenti hisap jari ye, dah 5 tahun masih hisap jari, habis dah jari tu jadi macam buruk..

Wassalam

Comments

  1. Anak2 akak takde pulak yg ada bantal busuk,cuma dorang kalau tido bantal nk sekeliling...
    Tang hisap jari,teringat akak ank sedara masa kecil.dulu bukan nya hisap jari tapi kat lengan yg dekat telapak tangan tu dihisap nya sampai kematu dibuatnya,di sekolah baru berenti sendiri Ilah.

    ReplyDelete
  2. Akk pernah jumpa sorang budak smp jarinya jadi kecik sbb dok hisap je. Ada satu ayat Quran..akk tak ingat, ayat tu baca pd puting nyonyot, dia akan jadi jijik, bole try baca pd jari dia. Nnt akk try cari..tapi kalo akk tak jumpa akk minta maaf yea

    ReplyDelete
  3. Ada stengah budak ilang bantal busuk tak lena tidurnya kan...

    ReplyDelete
  4. teringat sorang kwn masa kt U dulu... dh beso msh berbantal busuk... kalau nk dajalkan kwn2 dia baling bantal busukd ia kt kite... aduh pengsan bau nya kak...

    ReplyDelete
  5. anak2 akak takde bantal busuk. boleh aje pakai mana2 bantal.

    Bab isap jari tu, yusuf sorang jer ada pe'el cam gitu. Masa dalam pantang sampai umur dah enam tujuh bulan. masa ni, orang tua2 kata, baby yg isap jari budak baik. itu tak taulah kan. tapi papanya tak suka, diberi puting nyot2 tak nak pulak dia.

    Lastly, dia yg berenti sendiri isap jari. sekarang ni tak isap dah.

    ReplyDelete
  6. nak beli van?? hahahahhaha
    kite kan kak, baru anak sorang taw, dah terpikir nk beli mpv. konon nk balik kamping next time senang. psl skrg klw balik kg, penoh kete. gitu skali kekdah nye. hahahahahaha

    ReplyDelete
  7. Bahagia yen dgn bantal busuk ye.. hehe..
    Da besar nnt ok kot.. aimy dulu tabiatnya suka gigit kuku.. sampai buruk kuku dia digigitnya..
    Alhamdulillah..skg ni da benti la.. mgkn sbb dia da besar..

    ReplyDelete
  8. Tapi org tua-tua kata budak kalau hisap jari atau ada bantal busuk ni jenis tak penangis. Mudah tidur dan senang jaganya sebab dia dok khusyuk dgn jari dan bantal dia tu. Jiran kakak dulu anak dia macam inilah. Tapi sekarang dah anak dara (perempuan) Cantik dah... tak sedar masa bila berhentinya..

    ReplyDelete
  9. samalah adrien dengan anak saya aisyah
    sebaya kan diorang ni kan?
    aisyah pun isap jari sambil korek pusat...haha
    tapi dia dah berhenti dah hisap jari
    papa dia letak apa ye pada jari dia, lupa pula
    tapi sekalu aje papa dia buat, terus berhenti sampai sekarang

    ReplyDelete
  10. Nasib baiklah dua-dua anak lelaki saya takda bantal busuk. Si abang dulu memang ada satu set bantal tapi sebelum jadi bantal busuk, saya dah sembunyikan. Dua-dua anak saya tak hisap puting so memang jenis yang tak menghisap jari juga. Tapi anak saudara saya ada seorang yang simpan bantal busuk sampai la ni, dah 20-an umurnya. Katanya itulah madu pertama bakal isterinya :)

    Kakak saya Chik pun anak-anaknya masing-masing ada bantal busuk, bukan satu tapi satu set. So nak ke mana-mana penuh kereta bawa segala bantal busuk anak-anak. Kalau kecil lagi takpa tapi ni dah besar panjang semuanya!

    ReplyDelete
  11. ha ha ha :)
    sib baik anak2 aida xde bantal busuk.
    memang dari aida kecik larang.
    cukup la sekadar dlm umah.
    dilarang bwk bantal ke hulu ke hilir :)

    ReplyDelete

Post a Comment

Assalamualaikum...sudah baca rajin2 la komen,lg panjang lagi mama suka...

Popular Posts