dihari pertama puasa


assalamualaikum...

dah 4 ramadhan hari ni, alhamdulillah masih diberi kesempatan utk melalui bulan yg mulia ini lagi..
semangat juga menyambut ramadhan kali ini.

pertama ramadhan..tak kemana pun duduk rumah je sambil fikir apa yg nak dimasak..
sudahnya permintaan en.azmi buat kek marble..
wahhh tak agak-agak..akak dah la tak pernah buat, sudahnya demi suami yg kucintai..( hahahaha)
akak buat jugak,apatah lagi bahan pun memang dah ada kat rumah cuma kena tambah 1,2 barang je lagi tu pun en.azmi jugak yg pegi cari,jumpa pulak tu, nampak sangat bersungguh nak makan.

sebelum zuhur akak dah mulakan kerja membuat kek akak tu hehehe..semangat...
lepas zuhur...bertungkus lumus membuat sekilo buah melaka...hahaha banyak sungguh  habiskah???

habis wooo...apa taknya, dalam sibuk up gambor kek kat wassap family, tetiba ada yg nak datang berbuka dirumah,ok jugak tu meriah la kita...kakak yg baru balik dari kg,singgah nak berbuka bersama ok juga tu kan, masak ala kadar je pun..xder yg menarik sangat..
asalkan boleh dimakan sudah la ye..


inilah rupanya juadah yg sempat akak buat, time cuti bole lah nak buat kuih kan kalu hari bekerja memang tak sempatlah nampaknya..hehehe

abam adam suka kek tu,abam adrien lak suka buah melaka tu...
berbaloi penat lelah membuatnya bila anak-anak suka makan..hehehe
agar2 pandan tu akak buat sabtu sebelum puasa tu..
abam adrien pun sangat suka...

hujung minggu ni bercadang nak buat kuih tradisional lak...
yg tu en.azmi memang suka makan,tahun ni dia cari tak jumpa kat bazar jadi akak terasa rajin nak membuatnya..hehehe apa kuihnya nanti la kalu jadi bole la akak up kat sini...

haishh pose2 tunjuk gambor makanan ye..harap2 takde yg teringin ye...

ok lah jumpa lg nanti...bizi pulak sekarang nih

wassalam

Comments

  1. Betul..alhamdulillah 4 hari ramadan masih lagi kita diberkatiNya untuk terus melakukan ibadat ini. Amboi, meriah tu kak. Rajin akak masak macam2. Makan pula ramai2 memang tak payah cakapla, meriah jadinya.

    Apa pula kuih tradisional yang akak nak buat tu?

    ReplyDelete
  2. Salam K.AA..
    Salam ramadhan juga buat akak sekeluarga.. byknya kuih... hihi kek minyak tu menarikkkkk terrrtarikkk

    ReplyDelete
  3. agar agar pandan sedapnya.
    buah melaka saya tak buat lagi. hihi
    rajin akak buat kek..

    ReplyDelete
  4. Rajinnya.... sedapnya buah melaka tu...

    ReplyDelete
  5. saya pun baru aje lepas buat buah melaka
    banyak menu akak buat tu, hebat =)
    betullah, penat masak hilang bila tengok orang lain
    makan dengan berselera apa yang kita masak

    ReplyDelete
  6. kan kak sonok masak bila tengok dorg makan bersungguh2. terus semangat nak membuat lagi hihihi

    ReplyDelete
  7. gebu betul kek tu.. nnt nk resepi blh?? hehe..

    ReplyDelete

Post a Comment

Assalamualaikum...sudah baca rajin2 la komen,lg panjang lagi mama suka...

Popular Posts