tak payah la pergi bazar...


assalamualaikum semua...

masih berpuasa atau ada yang telah bercuti?
akak alhamdulillah..masih berpuasa penuh hehehe

cuti dua hari duduk di rumah je, nak berjalan pun belum ada mood,
persiapan raya memang takde lagi,baju anak-anak pun tak dibeli lagi..huhu
takpe last minute pun bole shopping..hehehe mcm tak biasa akak ngan en.azmi nih..
semua pun buat last minit..

semalam dapat bekalan dari kak ju yg pergi cameron highland isnin lepas(pergi sebab hantar  adik akak ke perak)
dapatlah keledek dan jagung...
apalagi dapat  je barang-barang tu terus gigih membuat kuih..hehehe semangat le pulak


inilah hasilnya
 


keledek tu akak buat kuih keria..
en.azmi siap pesan "jangan buat keras sgt mcm yg dijual kt kedai tu.."
mcm xde gigi je  nak mengunyah en.azmi nih...
hasil dr keledek tu dapatlah 20 biji kuih keria...jgn tnya kenapa banjir dgn gula kuih tu..
itu hasil kretiviti en.azmi yg tersayang tu la..
"ini barulah plating.." katernyerrr...hehehe layankan aje...
bubur jagung tu pun dibuat awal, simpan dalam peti sejuk, sbb en.azmi suka makan bubur sejukkk...
layan jugakkk sbb akak tak kisah makan sejuk ke panas,akak bedal jek..hehehe



kitchen helper...hehehe
abg adam tolong mama tumbuk gula utk kuih keria tu...
semangat tumbuk gula ye,guna gula icing pon bole tp disebabkan takde stok kita guna apa yg ada je kat dapur tu..

en.azmi tanya nak beli apa-apa tak lagi??
"hari ni tak payah la pergi bazar..."
"air pun tak nak beli?"
"tak payahhhh..dah buat air special pun" hahaha
pada hal akak buat air teh stoberi yg juga diberi oleh kak ju...
layan jugak weh minum teh stoberi sejuk time buka posa,
habis la sejug besar kami anak-beranak minum...hehehe
yg paling suka minum air tentulah abam adrien...

dalam tak sedar 20biji kuih keria tu..
akak sempat makan 2 bijik je..tu pun mujur amik dulu makan sebelum makan nasi,
kalau tak mau tak merasa akak ni ha..
abg adam mmg awal-awal dah makan, abam adrien ada la 3 ketul selebihnya en.azmi yg makan..
hahaha...mesti sedap tu..tp biasalah suami akak tu mana mau nak puji kalu sedap,kalu tak sedap je dia komen...hehehe tp xpe akak tau mesti sedap..ko mampu sendiri masak, sendiri makan, sendiri puji??
hahaha..akak mampu...

hajat hati nak buat kuih lain..tp xpe ada banyak masa lagi inshaAllah...

wassalam
 

Comments

  1. saya minggu pertama posa dah cuti
    takut hujung bulan nanti pun cuti lagi
    wah, sedap keria tu. lama dah saya tak buat

    samalah laki kita kak. kalau tak sedap dia komen
    tapi kalau senyap tu tanda sedaplah tu..hehe

    ReplyDelete
  2. Mesti sedap sangat tu.. abis 20 biji sekali makan je. Berbaloi akak memasak kalau macam ni..dapat pembantu yg rajin lak tu, senangla mama dia masak. Adelya tak kacau masa akak masak ya..

    ReplyDelete
  3. eh akakkkkkkkkkk!!!! blog baru ker apa ni?

    ReplyDelete
  4. ya Allah rindunya... lama betul menghilang.

    ReplyDelete
  5. Sedapnya kuih keria ngan bubur jagung tu. My feveret ☺☺

    ReplyDelete
  6. keria salah satu favret kira jugak. lebih suka keria dari donut hihi

    ReplyDelete
  7. bestnye kuih keria tu.. bubur tu pun best jgk..

    ReplyDelete

Post a Comment

Assalamualaikum...sudah baca rajin2 la komen,lg panjang lagi mama suka...

Popular Posts