adelya azra...menitis airmata mama


assalamualaikum...

rasa macam dah lama tak menulis tentang adelya azra nih...
sejak lepas warded dulu...kesihatan adelya semakin baik, makan kuat,menyusu pun kuat..
badan pun makin semangat..

22hb ni usia adelya dah pun 11 bulan, sekejap je masa berlalu..
bulan depan dan setahun..aduhai anak terlalu cepat waktu berlalu,terasa baru je mama lahirkan kamu...masih teringat detik2 itu...hehehe

adelya makin aktif..suara jgn cakap la..nyaring okeh mengalahkan abg2 pulak..
pantang nampak abg mula menjerit-jerit seolah-olah panggil abg nak ajak main,
tapi kalu bangun tido..tak nampak mama,menangisnya mcm dicubit-cubit siap berjejeh airmata, en.azmi pun dia takmo ok..kalu mama amik otomatik senyap siap bole senyum2 lagi...hmmm mcm2 la dia ye.. dgn tangga pantang lepa..ada sekali dia dah panjat sampai atas,mengucap panjang akak menengoknya...rak buku hampir roboh dikerjakan...

kalau suap makan..lambat sikit dia menjeritlah..kata tecer taska kalu suap adelya makan, tecer kena tumpukan kat adelya sorg je..sbbnya adelya makan laju,pastu xleh berenti suap dia hingga dia kenyang kalu tak adelya akan menjerit..hoih teruk tu dik..hahaha kontrol ayu sikit yerr..
kalu masa berbuka sekarang mesti beli kuih tepung pelita...haa itu utk santapan adelya la tu..
sekali hadap 4@5 ketul kuih tu untuk adelya sorg je tau..kuss semangat, en.azmi la rajin melayan waktu berbuka tu,dapatlah mama dorg ni makan dgn tenang...hehehe pentingkan perut sendiri dulu mama dorg nih...



inilah aktiviti adelya setiap hari,panjat kerusi,panjat tangga...
tengok tu selamber je dia berdiri atas kerusi macam tu..
imbang badan dah boleh tp akak tengok utk melangkah adelya masih takut-takut..
takpe dik...raya nanti mesti boleh berjalan..hehehe


banyak lagi yg hendak diceritakan,tp tak tau apa yg hendak ditulis,
bilamana buka fb,banyak diperlihatkan gambar2 kekejaman yg berlaku di palestin..
Ya Allah...disini kita masih boleh berpuasa dan berbuka dgn aman, tp disana???
melihat anak2 kecil yg mati dibom..hampir menitis airmata
Allahu akbar...

Hasbunallah wa ni'mal wakill...

#prayforgaza

wassalam
 

Comments

  1. samalah kak selalu cakap kt uwais. raya ni dah boleh jalan tauuuuu hihihi. kita yg eksaited lebih

    bab tangga pun samaaaaaaa. ckup risau. skang ni dia xpernah la lepas smpi atas sbb ramai yang menengoknya

    ReplyDelete
  2. Layankan je adelya yg comel ni kan. Nazif masa kecil gitulah juga.. makan semangat. Ni dha hampir 2 tahun ni makin tak nak makan. Patutla berat sama je macam umo setahun tak naik2.. sedih pula bila tgk anak tak makan macam dulu..

    Betul kak.. anak2 kat palestin tu kesian betul. Kecil2 dah jadi mangsa kekejaman israel.. miga diorang dilindungi oleh Alllah ya.

    ReplyDelete
  3. kejab aje masa berlalu ye kak, dah nak masuk setahun dah tu
    budak nak membesar tu yang selera aje tu kak
    tak apa, janji sihat =)

    ReplyDelete
  4. skejap je da nk setahun bdk kecik ni, rasa baru je p tgk dia kat spital..
    smga membesar dgn sihat, bijak, cerdas & cergas..
    biasa la kan adelya, panjat2 mcm kakak aimy jgk..

    ReplyDelete

Post a Comment

Assalamualaikum...sudah baca rajin2 la komen,lg panjang lagi mama suka...

Popular Posts