terharu..rasa nak nangis le pulak


assalamualaikum...

salam jumaat...

tengok gambar ni sejuk hati tak??? hehehehe







bila tengok gambar ni akak rasa terharu,
tetiba rasa nak nangis pun ada...
abg adam bersolat sebelum pergi sekolah..
alhamdulillah..abg adam dah tau bila masuk waktu bersolat..
kadang2 tanpa disuruh abg adam pergi ke bilik..
"abg tak solat lg nih..abg nak solat lah.."
sejuk hati mendengarnya..siap qamat tu..
walapun sebutan dan bacaannya masih tak betul dan lancar,
akak tetap bersyukur yg abg adam tahu tentang solat nih..

jujurnya..akak ni kurang juga nak ajar anak-anak nih, 
semuanya diajar masa anak-anak ditaska..
yg mana sempat je akak ajar,kadang-kadang sebelum tido tu..
ada la akak ajar baca surah-surah pendek yg akak hafal,
sambil susukan adelya,sambil ajar abg adam dan adrien membaca apa yg patut,
tak banyak sebenarnya yg akak buat,
kadang2 terasa diri sendiri gagal menjadi emak yg baik..
letih dan penat seharian bekerja ditambah dgn penat membuat kerja rumah menjadi alasan untuk tidak mengajar anak-anak...
akak kena ubah semua ni..akak perlu bermula semula,
atur semula hidup ni,supaya akak dapat menjadi mama yg terbaik buat anak-anak.
semoga anak-anak mama menjadi anak yg soleh dan solehah...

wassalam
 


Comments

  1. salam kak AA..
    ya allah..seusia ini dia dah mula bersolat.. alhamdulillah..
    tahniah abg adam.. tahniah jgk buat akak..

    ReplyDelete
  2. alhamdulillah.sejuk je perut ibu mengandungkannya

    ReplyDelete
  3. Alhamdulillah... bagus abg adam...!

    ReplyDelete
  4. terharulah pula baca entry akak ni
    samalah kita kak, balik kerja dah kelam kabut nak masak
    bila dah penat rasa nak cari bantal aje dah
    tapi belum terlambat kita nak berubah kan kak =)

    memang sejuk tengok anak begitu

    ReplyDelete
  5. kadang ada gak bagusnya taska ni kan kak. dorg ajar solat, surah2 pendek.

    kak, bukan alasan tapi kdang semua tu memang jadi kekangan kita. takpe pelan2 ye. samalah kira pun huuu

    ReplyDelete
  6. Alhamdulillah.. smga jd anak yang soleh..

    ReplyDelete

Post a Comment

Assalamualaikum...sudah baca rajin2 la komen,lg panjang lagi mama suka...

Popular Posts