Sunday 24 February 2019

Rizqin Steambot & Grill

Assalamualaikum

Entah la kenapa sejak akhir-akhir ni malas betul mama nak memasak, mungkin sebab en.azmi selalu ambik alih bab memasak eheh... Sabtu pagi en.azmi kerja, jadinya mama cuma masak nasi, goreng ayam je..makanlah dengan kicap aduhhh malass betullah. Anak-anak takde masalah ayam goreng dengan kicap pun makan bertambah-tambah, kalau adrien lagi senang nasi dengan telur mata je sekarang ni yang dia laju. Lagi pulak malam ada pasar malam, jadi kita ke pasar malam je la.Lepas maghrib ke pasar malam sebab mama nak beli selipar, selipar yang ada dah putus talinya. Tapi macam biasa bukan mama je yang beli,yang paling sibuk memilih tentulah anak dara sorang tu kan.

Dah dapat semua yang dicari baliklah,mama tak beli pun makanan sebab mama tahu nanti mesti ada yang tak habis dah tentulah mama ni yang kena habiskan. 3 hero beli kerabu megi, adelya dengan cendawan chesse,itu je makanan yang dibeli. Balik tu macam yang dijangka adrien makan tak habis pun, mama lah yang habiskan, siap makan tengok tv la sekejap, malam minggu ni tidur lambat sikitlah.

Tetiba en.azmi dapat call dari ibu ajak pergi makan, walaupun mata dah layu kita ikutlah, naik satu kereta je sebab abg aliff dengan abg ariff taknak ikut. Kami pergi makan dekat-dekat je di Rizqin steambot & grill di Jalan Kebun. Dalam rasa perut dah hampir penuh tu, ambik jugalah bahan-bahan untuk grill ada kambing,daging & ayam black pepper, daging mix herbs, ayam madu. Mama ambik juga udang dan kerang, mulanya ambil sikit je sebab takde rasa nak makan banyak pun, untuk steambot ambik sup & tomyam. Untuk sup mama cuma letak udang,karot dan cendawan tiram,ambik tu sebab adrien adelya suka sup,bertambah-tambah jugalah makannya, abg adam makan kuah tomyam. Mama makan juga sup tapi lebih pada grill.. Ehhh tetiba sedap pulak sudahnya berulang-ulang mama dan en.azmi ambik makanan,grill yang paling sedap bagi mama daging mix herbs mama yang kurang suka daging ni boleh makan banyak pulak, selain daging mix herbs yang lain-lain pun sedap jugak. Anak-anak makan udang dan kerang.

Mula-mula ambik sikit je konon kenyangkan taknak makan banyak..sekali sedapp wehhh
Alhamdulillah semuanya sedap pada tekak mama ni. Bayaran ikut kepala untuk dewasa rm20 seorang dan kanak-kanak rm9 seorang. Kira oklah sebab bukan mama yang bayar kikiki, aboh yang belanja alhamdulillah...moga terus murah rezeki abah. Sebelum ni mama risau juga nak bawa anak-anak makan steambot sebab takut terlanggar saluran gas tu kan sebab pernah makan juga lama dulu masa anak2 kecik lagi,tapi makan tak tenang takut anak2 tersepak wayar gas tu kan, tapi makan dekat sini takdelah mama risau sebab kawasan terbuka dan meja pun jarak2 nak ulang ambik makanan pun tak risau anak pergi refill air sendiri je pun mama ok. Sebenarnya dekat area jalan kebun ni banyak kedai makan, cuma tak sempat mama nak citer je. Habis makan jam dah 11 lebih, balik rumah suruh abah drop dekat gate je,lepas tu kami anak-beranak berjalan sampai rumah, takdelah nak takut pun sebab waktu tu masih ada jiran yang berbual diluar. Haa dekat rumah mama ni ada juga yang jumpa makhluk lain dan pencuri pun ada...moga Allah lindungi kejiranan kami inshaa Allah.

Wassalam

1 comment:

  1. Minggu lepas pun mood M telah melanda saya.. mungkin faktor cuaca.
    Tapi minggu ni, alhamdulillah "roh2 rajin" dah kembali.

    ReplyDelete

Assalamualaikum...sudah baca rajin2 la komen,lg panjang lagi mama suka...

Kejohanan Silat Olahraga

 Asalamualaikum... Mga kita semua didalam lindungan dan redha Allah swt. 3,4 dan 5 Mac anak-anak mama menyertai satu lagi kejohanan silat. K...